הרמן קרדון, Omni: רמקול אלחוטי לכל חדר

קטגוריית הרמקולים האחלוטיים מאפשר, במחיר סביר יחסית, לשים רמקול בכל חדר בו רוצים בבית ולשדר אליו מוזיקה דרך הסמארטפון ברשת ה-WiFi הביתית

הרמן קרדון, Omni
הרמן קרדון, Omni

עד לפני מספר שנים, שילוב רמקולים במספר חדרים בבית למערכת סאונד מרכזית הייתה סיפור לא פשוט. השנה אנחנו רואים יותר ויותר חברות נכנסות לקטגוריית הרמקולים האלחוטיים, המאפשרת במחיר סביר יחסית, לשים רמקול בכל חדר בו רוצים בבית ולשדר אליו מוזיקה דרך הסמארטפון ברשת ה-WiFi הביתית. המשתמש יכול לנגן את אותו שיר בכל החדרים או להשמיע מוזיקה שונה בסלון לעומת זו שבחדר השינה.

התקנה

את מערכת ה-Omni צריך לחבר לרשת ה-WiFi. התהליך הזה מתבצע יחסית בקלות דרך האפליקציה בסמארטפון. המערכת נמכרת בשלושה חלקים - אפשר לקנות את שלושתם ואפשר רק אחד מהם: רמקול קטן (Omni 10), רמקול מעט גדול יותר (Omni 20) ומתאם שנחוץ רק כדי לחבר את הרמקולים למערכות הגברה קיימות בבית. כשלעצמה, המערכת לא דורשת מתאם מיוחד שצריך לחבר לנתב (ראוטר).

חיבוריות

כאמור, מערכת ה-Omni פועלת על רשת ה-WiFi הביתית, כך שלא משנה היכן בבית נמצאים עם הסמארטפון, ניתן לשדר אליה את המוזיקה. ה-Omni גם כוללת התקן בלוטות', מה שמאפשר לשדר מוזיקה ישירות מהסמארטפון לרמקול בודד. בהרמון קרדון חשבו על רעיון שעובד בצורה מוצלחת: ניתן לשדר את המוזיקה מאותו רמקול דרך ה-WiFi לרמקולים הנוספים בבית. כך ניתן להשתמש גם בשירותי מוזיקה, כמו סלקום ווליום ופלאפון מיוזיקס, למרות שהם לא נתמכים באפליקציה של הרמון קרדון. לא חייבים להשתמש באפליקציה לתכונה הזו, פשוט לוחצים על הכפתור המרכזי ברמקול במשך מספר שניות בודדות.

אפליקציה

מדהים עדיין לגלות, כמה חברות ענקיות יכולות ליפול דווקא בדבר בסיסי - אפליקציה. הרמן קרדון בנתה אפליקציה לא מוצלחת במיוחד, שסובלת מבאגים שונים ההופכים אותה ללא נוחה לשימוש. הבעיה המרכזית היא שמשהו לא מתפקד באפליקציה. פעמים רבות הרמקולים נמחקים מהאפליקציה וצריך להגדירם מחדש. בהרמן קרדון דואגים להוציא כל הזמן עדכונים לאפליקציה, כך שבעתיד כנראה הבעיות יפתרו. בינתיים, האפליקציה מאפשרת להאזין למוזיקה המאוחסנת בסמארטפון או משירותי מוזיקה אינטרנטיים, כמו: Deezer, Tidal ו-Rdio.

צליל

ה-Omni 10 מספק סאונד חזק, נעים עם באסים ברמה הנכונה והצלילים נשארים ברורים למרות שמגבירים את הווליום. דגם ה-Omni 20 מציע גם הוא סאונד באיכות גבוהה כמו ה-10 רק בעוצמה יותר גבוהה.

בשורה התחתונה

למערכת ה-Omni יש פוטנציאל נהדר, הסאונד מוצלח מאוד והעיצוב יפה, אבל לפחות בשלב זה היא סובלת מבעיות שפוגעות משמעותית בחוויה.

מחירים

Omni 10 - 1,200 שקל; Omni 20 - 1,700 שקל; מתאם למערכות שמע ישנות - 800 שקל (ברשת באג).