עובדי רשות השידור מסרבים לשתף פעולה עם אלדד קובלנץ

המנכ"ל הזמני של תאגיד השידור הציבורי החל לאסוף חומרים להקמת הגוף החדש

אלדד קובלנץ/ צילום:: איה אפרים
אלדד קובלנץ/ צילום:: איה אפרים

ועד העיתונות והפקה בערוץ 1 הורה לעובדי רשות השידור לא לשתף פעולה עם המנכ"ל הזמני של תאגיד השידור הציבורי החדש, אלדד קובלנץ.

ל"גלובס" נודע כי קובלנץ החל לשוחח עם עובדים ולאסוף חומרים לטובת הקמת רשות השידור החדשה, ובאחרונה ביקש לקבל לידיו את רשימת ההפקות המתוכננות לרשות השידור לשנים הבאות.

בהודעה שהפיץ הוועד נכתב כי הוועד "מורה לכל העובדים והמנהלים לא לשתף פעולה עם אנשי ומנהלי 'תאגיד השידור הישראלי החדש', לרבות בפגישות, בהעברת אינפורמציה ועצות אחרות. כל זה עד שיתברר מספר העובדים שיועברו לתאגיד החדש, כפי שהוסכם עליו בישיבה עם מנכ"ל משרד האוצר מיום 10 ביוני 2015".

עובדי רשות השידור, המצויה תחת פירוק, אינם כפופים לקובלנץ, שנבחר להיות המנכ"ל שיוביל את תהליך הקמת תאגיד השידור הציבורי החדש.

לפי שעה העובדים עצמם כפופים לכנ"ר, המשמש כמפרק של רשות השידור הנוכחית, פרופ' דוד האן.

עוד נודע כי אנשיו של האן ביקשו לאסוף חומרים מסוימים כדי להעביר לקובלנץ, אולם העובדים קיבלו הוראה שלא לשתף פעולה גם איתם.

הסמכויות של קובלנץ יורחבו?

על-פי החוק כיום, קובלנץ יכול לשכור לעבודה 20 עובדים בלבד, על מנת להתחיל בתהליך הקמת השידור הציבורי המחודש ולבנות את תשתיתו.

אולם על-פי התיקון המתוכנן לחוק, אשר נידון בימים אלה בוועדת הנגבי בכנסת, יורחבו סמכויותיו של קובלנץ, והוא יוכל להעסיק 400 עובדים.

עובדי רשות השידור כיום חוששים כי העברת התיקון משמעותה כי אותם 400 עובדים לא יהיו מקרב עובדי הרשות הנוכחית, אלא עובדים אחרים לחלוטין.

העובדים דורשים להסדיר את הנושא ולקבוע כי 95% מכלל עובדי תאגיד השידור הישראלי החדש שיקום יהיו מבין עובדי רשות השידור הנוכחית. על-פי החוק, לפחות 25% מבין עובדי השידור הציבורי החדש יהיו מקרב הרשות הנוכחית.

על-פי התחשיבים של קובלנץ, נכון שיעבדו ברשות בין 800-900 עובדים.