כך הפכו הפועל ת"א, ק"ש, ובית"ר לספקיות השחקנים של גולדהאר

ביחד עם דסה ושלומי אזולאי שחתמו השבוע, שמה מכבי ת"א יד על 15 שחקנים ששיחקו בשלוש הקבוצות הללו ■ רק שתי קבוצות גדולות עמדו בפני הכסף של גולדהאר: מכבי חיפה והפועל ב"ש

אלי דסה ושלומי אזולאי מוצגים במכבי ת"א / צלם: מכבי ת"א האתר הרשמי
אלי דסה ושלומי אזולאי מוצגים במכבי ת"א / צלם: מכבי ת"א האתר הרשמי

השליטה הכמעט אבסולוטית של מכבי ת"א על שוק השחקנים הישראלים מאז נרכשה בקיץ 2009 על-ידי מיטש גולדהאר המשיכה לבוא לידי ביטוי השבוע, כאשר הקבוצה החתימה שניים מהכישרונות הצעירים הבולטים של בית"ר ירושלים: המגן הימני אלי דסה (22) והקשר שלומי אזולאי (25), שנרכשו ממועדונו של אלי טביב עבור סכום שיתחיל, לפי הערכות, ב-1.2 מיליון אירו - ויוכל לצמוח עד ל-1.8 מיליון בהתאם לעמידה ביעדים.

דסה ואזולאי הם כמובן לא השחקנים היחידים שנחתו בקרית שלום בשנים האחרונות כאשר עברו לשם מקבוצה "גדולה" אחרת בליגת העל וממתחרותיה של מכבי ת"א בצמרת. זכורה במיוחד העסקה מהחורף האחרון, במסגרתה חצה גילי ורמוט את הכביש מהפועל ת"א, תמורת כ-700 אלף אירו. אך קדמו לה גם עסקאות טל בן חיים (עבר בתחילת עונת 2013/14 מהפועל ת"א), ברק בדש (עירוני קרית שמונה, 2013/14), דן איינבינדר (ק"ש, 2013/14), איתן טיבי (ק"ש, 2012/13), גיא חיימוב (ק"ש, 2011/12), ברק יצחקי (בית"ר ירושלים, 2010/11).

אל אלו יש להוסיף שחקנים שנרכשו מ"הדלת האחורית": גל אלברמן הגיע למכבי בקיץ 2010 אחרי שנתיים במנשנגלאדבך הגרמנית, כאשר לפני כן שיחק בבית"ר; וינסנט אניימה, אחרי שנים גדולות בבני יהודה והפועל ת"א, עבר לליל הצרפתית, התייבש על הספסל שם - וכעבור שנה הושאל למכבי (בקיץ 2012); את הסיפור של ערן זהבי כולם מכירים (הפועל ת"א, פאלרמו, ואז מכבי ת"א בחורף 2013); וגם את זה של נוסא איגיבור (הפועל ת"א, בטיס, מכבי ת"א בקיץ 2014).

רכש נוסף שהגיע הקיץ למכבי - אבי ריקן - נחת כאן אחרי שנתיים בציריך השווייצרית, כאשר לפני כן שיחק מספר שנים בבית"ר ירושלים. בסך הכל 15 שחקנים בעידן גולדהאר "נחטפו" מהקבוצות הגדולות/מצליחות בשנים האחרונות.

בעוד "הקורבנות" העיקריים של מכבי בשנים האחרונות הם שחקני בית"ר, הפועל ת"א וקרית שמונה - יש שתי קבוצות "גדולות" בליגה שנותרו נקיות מההסתערות הצהובה על שוק השחקנים: מכבי חיפה והפועל ב"ש.