הסרט "סיפור על אהבה וחושך" של נטלי פורטמן יוצא לאקרנים

הפרמיירה לסרט, על-פי ספרו האוטוביוגרפי המצליח של עמוס עוז, תתקיים ב-3 בספטמבר בסינמה סיטי ירושלים

לאחר ציפייה ארוכה מצד הקהל ומצד אנשי תעשיית הקולנוע בישראל, יוצא סוף-סוף לאקרנים סרטה של נטלי פורטמן, "סיפור על אהבה וחושך", על-פי ספרו האוטוביוגרפי המצליח של עמוס עוז.

הפרמיירה תתקיים ב-3 בספטמבר בסינמה סיטי ירושלים, בנוכחות פורטמן, שגם כיכבה בסרט, וצוות השחקנים הישראלי הרחב, שכולל את גלעד כהנא, אמיר טסלר, נטע ריסקין, אוהד קנולר, מכרם חורי, הנרי דוד ומוני מושונוב. באותו יום ייצא הסרט להפצה רחבה בישראל, ומידת הצלחתו כאן תשפיע על ממדי הפצתו בחו"ל.

פורטמן רכשה את זכויות העיבוד לקולנוע ל"סיפור על אהבה וחושך" שנים אחדות לאחר צאתו, והקדישה קרוב לשנתיים לפיתוח התסריט וליציאה להפקה. המפיקים דויד מנדיל ורם ברגמן נכנסו כשותפים להפקה, שזכתה למימון חסר תקדים של קרן רבינוביץ', המיזם לקולנוע ירושלים, קרן גשר, מפעל הפיס, זכיינית ערוץ 2 קשת, בית אבי חי, והקרן לעידוד הסרט הישראלי, ובחודש מאי האחרון הסרט הוקרן בבכורה עולמית בפסטיבל קאן.

"זה סיפור מאוד ישראלי, אבל זהו גם סיפור של הגירה, שמדבר לכל התרבויות", כתבה פורטמן בהודעה לקראת יציאת הסרט בישראל. "זה סיפור על הערצה אל המקום אליו אתה הולך כאשר אתה במדינת האם שלך, ואז הערצה של מדינת האם שלך כאשר אתה מגיע אל המקום החדש".

"זה גם סיפור על לידתו של סופר, בגלל החלל שאמו מותירה. חלל שהוא חייב למלא במילים ובסיפורים. יש מתח ביניהם - היא דוחפת אותו ליצור, אבל היא גם משאירה חלל שהוא צריך למלא. זה הרסני, הנטישה המדהימה הזו. אבל זו גם הזדמנות, והיא נותנת לו את הכלים לאורך הדרך".

אחרי הביקור בארץ, פורטמן תשוב לבירת הסרטים העולמית, לעבודה על סרטים חדשים. היא כבר עמוסה בפרויקטים שנתיים קדימה, ומאז צילומי "סיפור על אהבה וחושך" הספיקה לככב בתפקיד ראשי לצד יואן מקרגור בסרט "לג'יין יש אקדח", וכן לככב בסרטו הבא (הסרט עדיין ללא שם) של הבמאי המוערך טרנס מאליק, שגדולי השחקנים מוכנים לשמש כניצבים בסרטים שלו. מאליק העמיד שורה אקסלוסיבית של כוכבים, ומלבד פורטמן, ישתתפו בו קייט בלאנשט, ריאן גוסלינג, הולי האנטר, ואל קילמר, כריסטיאן בייל, מייקל פאסבינדר ורוני מארה.

הסרט הבא של פורמן הוא "פלנטריום", סרט מסקרן של הבמאית הצרפתייה המוכשרת רבקה זלוטובסקי ("גרנד סנטרל"), ובו פורטמן תשתף פעולה עם לילי רוז דפ בת ה-16, בתם של ונסה פאראדי וג'וני דפ.

ב-2017 תגלם פורטמן את דמותה של ג'קלין קנדי, אלמנתו של נשיא ארצות-הברית ג'ון פ. קנדי, בסרט העוקב אחר הימים הראשונים שלאחר רצח קנדי ב-1963.