סמסונג הכריזה על ה-Note 5 וגלקסי S6 Edge Plus

(עדכון) - סמסונג רצתה להקדים את אפל שצפויה להכריז בקרוב על אייפון 6S פלוס, ומקיימת אירוע מיוחד הערב ■ מה כוללים המכשירים החדשים?

סמסונג הכריזה הערב (ה) על שני פאבלטים (הכלאה של סמארטפון וטאבלט) חדשים: גלקסי Note 5 וגלקסי S6 Edge Plus. האירוע התקיים באולם הלינקולן סנטר בניו יורק. המכשירים יהיו זמינים לרכישה בארה"ב ב-21 לאוגוסט ובארץ כמה ימים אחרי - 25 אוגוסט. מחר תתחיל הרשמה למכירה מוקדמת לשני הפאבלטים בארץ. ההרשמה תהיה זמינה דרך אתר האינטרנט של היבואנית סאני וגם ברשתות סלולר נוספות.

סמסונג מספרים שה-Note 5 מגיע עם אותו גודל מסך - 5.7 אינץ', אבל בגוף קטן וקל יותר של מכשיר עם צג 5.5 אינץ'. ה-Note 5 כולל מנגנון אוטומטי להוצאת העט וגם מאפשר לכתוב על המסך שהוא סגור (המכשיר פותח אוטומטית אפליקציה לכתיבה בכתב יד עם העט). המשקל של ה-Note 5 עומד על 171 גרם ועובי של 6.9 מ"מ לעומת ה-Edge פלוס המגיע במשקל 153 גרם ועובי של 6.9 מ"מ.


גלקסי Note 5

סמסונג הציגה אביזר שהוא כיסוי הכולל גם מקלדת פיזית המתחברת לחלק הקדמי של המסך ומאפשרת להקליד בצורה שאמורה להיות מהירה יותר. המקלדת בעצם מספקת את היתרון של מקלדות פיזיות הקיימות במכשירי הבלקברי. כאשר לא משתמשים במקלדת היא מתלבשת על החלק האחורי של הפאבלט, כך שהיא לא מפריעה לשימוש רגיל עם המסך מגע.

"כאשר הוצאנו את ה-Note הראשון חשבו שאנחנו משוגעים שאנחנו מוציאים מכשיר עם מסך גדול ועט", אומר ג'יי קיי שיין, נשיא סמסונג אלקטרוניקה. "ה-Note לא רק הצליח, אלא גם יצר קטגוריה חדשה. מסכים גדולים מאפשרים לצפות בסרטים ולעבוד עם קבצים שונים".

"אם אתם אוהבים לצפות בסרטים, לשמוע מוזיקה ולצלם תמונות", מוסיף שיין, "אם אתם מחפשים מכשיר יעיל לעבודה, הגלקסי S6 Edge פלוס וה-Note 5 מתאימים לפעולות הללו".

נתוני החומרה של ה-Note 5 כוללים: מסך 5.7 אינץ' ברזולוציית 2K, מעבד 8 ליבות בטכנולוגיית 64 ביט במהירות 2.1 ג'יגה הרץ ו-1.5 ג'יגה הרץ. המפרט בשני הפאבלטים כולל זיכרון עבודה 4 ג'יגה מסוג LPDDR4, מה שאמור לאפשר למכשירים להריץ אפליקציות רבות במקביל מבלי להאט. המכשירים גם כוללים תמיכה בגלישה סלולרית דור 4 מתקן CAT 9 החדש. המצלמה האחורית מגיעה עם חיישן 16 מגה פיקסל והקדמית עם 5 מגה פיקסל. הסוללה מגיעה בקיבולת 3000 מיליאמפר.

דגם ה-Note 5 כולל מסך רגיל, בעוד שדגם האדג' פלוס כולל מסך גולש לשני הצדדים.

סמוסנג שילבה בשני המכשירים אפליקציה המאפשרת שידור וידיאו בזמן אמת ליו-טיוב. בסמסונג אומרים שאומנם קיימות אפליקציות כאלו בשוק, אבל הפתרון שלהם חוסך למשתמש את הצורך בלמצוא אפליקציה שמתאימה לו ולהירשם לשירות נוסף.

סמסונג שילבה גם אפליקציות המופיעות על צד המכשיר בחלק הגולש שלו, דבר המאפשר גישה מהירה לאנשי קשר ואפליקציות מעודפות.


גלקסי S6 Edge Plus

טעינה אלחוטית מהירה

יכולת ההטענה האלחוטיות שודרגו, כאשר ניתן להטעין את הפאבלטים במלואם בתוך שעתיים. עד היום, ההטענה האלחוטית הייתה איטית להחריד. בסמסונג אומרים שהמטרה שלהם היא לבנות פלטפורמה המאפשרת לבצע פעולות שונות ללא חיבור חוטים. סמסונג ציינו את רשת בתי הקפה סטארבקס המציעה להטעין אצלה סמארטפונים ללא כבלים וגם את רשת איקאה המוכרת שולחן עם פתרון הטענה אלחוטי.

תשלום סלולרי

סמסונג גם דיברה על פלטפורמת התשלומים שלה - סמסונג Pay, המאפשרת תשלום בקופות עם טכנולוגיית NFC או ברקודים. שירות Pay תומך בכרטיסי האשראי של אמריקן אקספרס, ויזה ומאסטרקארד. בסמסונג אומרים שהשירות פועל גם עם כרטיסי אשראי ממותגים של רשתות וכרטיסי מועדוני לקוחות וכרטיסי הטענה. שירות Pay מאובטח באמצעות טכנולוגיית - Knox. בסמסונג אומרים שהם לא שומרים נתונים על ביצוע התשלומים אצלם בשרתים. אפשר יהיה להשתמש ב-Pay ב-20 לאוגוסט בדרום קוריאה וב-28 לספטמבר בארה"ב, ואחרי זה גם בסין ובאנגליה.

גרסה חדשה של SideSync המאפשרת להציג את מסך הסמארטפון על-גבי מסך המחשב בתקשורת אלחוטית תהיה זמינה בקרוב גם למחשבי מק ולא רק מחשבים מבוססים מערכת ההפעלה ווינדוס של מיקרוסופט.

סמסונג הודיעה בסוף האירוע שהיא תכריז על השעון הבא שלה הכולל מסך עגול - גיר אס 2 בתערוכת האלקטרוניקה IFA, אשר תתקיים בתחילת חודש הבא בברלין.

הכותב הוא אורח חברת סמסונג באירוע