מיילן עשויה להסתפק ברכישת 50% ממניות פריגו

חברת התרופות הודיעה כי היא מורידה את הרף הנדרש לאישור עסקת פריגו מ-80% ל-50% ■ בשבוע שעבר הודיעה מיילן שקיבלה את הסכמת הבנקים המממנים שלה לצעד הזה, וכעת היא מודיעה עליו באופן רשמי

רוברט קורי / צילום: בלומברג
רוברט קורי / צילום: בלומברג

חברת התרופות מיילן הודיעה היום (ה') רשמית על הורדת הרף הנדרש לאישור עסקת פריגו, מ-80% ל-50%. המשמעות היא שמיילן עשויה, במקרים מסוימים, להסתפק בהשגת שליטה על פריגו ולא לרכוש את מלוא הבעלות על החברה.

מיילן ציינה שהיא נדרשת כעת להשיג היענות של 50% מבעלי המניות של פריגו להצעת הרכש שתגיש. בשבוע שעבר הודיעה מיילן שקיבלה את הסכמת הבנקים המממנים שלה לצעד הזה, וכעת היא מודיעה עליו באופן רשמי.

עם זאת, עוד לפני הגשת הצעת הרכש, מיילן נדרשת להשיג את אישור בעלי המניות של עצמה למהלך, ולצורך זה היא זימנה אסיפה כללית ל-28 באוגוסט. לדברי יו"ר מיילן, רוברט קורי, "מיילן מחויבת להשלמת הרכישה של פריגו, והצעד הנוכחי מוכיח זאת. אנחנו מתכננים להגיש את הצעת הרכש לבעלי המניות של פריגו ברגע שנקבל את אישור האסיפה שלנו, ומצפים להפוך את השילוב הזה למציאות בחודשים הקרובים".

כזכור, מיילן מבקשת להשתלט על פריגו בעסקה של כ-30 מיליארד דולר, אך דירקטוריון פריגו מתנגד לכך. בהנחה שהרף יופחת ומיילן תזכה להיענות של מעל 50%, המשמעות היא שמניות המיעוט ימשיכו להיסחר בניו יורק ובת"א. אם מיילן תרצה בהמשך להשיג שליטה מלאה על פריגו היא תיאלץ להמתין חצי שנה לפני שתוכל להגיש הצעת רכש נוספת.

בפריגו רואים בתרחיש של שליטה מסוג זה - סיכון, ובמצגת שהעבירה פריגו ל-SEC (רשות ניירות ערך בארה"ב) בשבוע שעבר, נכתב כי "כל הפחתה של הרף מתחת ל-80% תיצור סיכונים משמעותיים". לטענת פריגו, הדבר יכול לעכב את מיילן בהשגת הסינרגיות ולייצר סיכונים תפעוליים. פריגו צופה גם אי-ודאות בנוגע לחוב שלה - כגון פגיעה בדירוג האשראי או הפעלת סעיף של שינוי בשליטה על החברה.