הכנסות מינהלת הכדורסל העונה: 30.42 מיליון שקל

מינהלת הליגה בכדורסל בדרך לעוד עונת שיא כלכלית ב-2015/16: סוכם עם הטוטו על הארכת הסכם החסות הראשי, שיעמוד על 14 מיליון שקל; התמלוגים לקבוצות יגדלו ל-1.9 מיליון שקל לכל אחת

הפועל ירושלים חוגגת אליפות / צלם: עודד קרני, מינהלת הליגה
הפועל ירושלים חוגגת אליפות / צלם: עודד קרני, מינהלת הליגה

מינהלת הליגה בכדורסל צפויה לראשונה מאז הוקמה לפני 13 שנה לחצות רף הכנסות של 30 מיליון שקל. כך עולה מצפי התקציב שאושר במינהלת לעונת 2015/16 והוצג בפני ראשי הקבוצות. בסך הכל צפויה המינהלת לרשום הכנסות בסך 30.42 מיליון שקל, עלייה לעומת עונת השיא שנרשמה ב-2014/15, אז הסתכמו ההכנסות ב-27.7 מיליון שקל.

אנחת הרווחה המרכזית מגיעה מכיוון הסכם החסות הראשי עם הטוטו, שיימשך עונה נוספת עבור סכום של 14 מיליון שקל. בתמורה תמשיך הליגה להיקרא "ליגת ווינר סל", והטוטו ייהנה מנוכחות פרסומים נרחבת באולמות של הקבוצות (ימשיך לקבל את הפרסום בעיגולי האמצע באולמות), על כדורי המשחק, ועל-גבי הלדים האלקטרוניים. המינהלת התחייבה להמשיך ולפרוס עבור הטוטו ועבור זכייני השידורים את הליגה על-פני שלושה ימי משחקים - שבת-שני.

10 מיליון שקל תכניס המינהלת מזכויות שידור - 6 מיליון שקל מערוץ 1 עבור המשחק המרכזי, 3.5 מיליון שקל מערוץ הספורט עבור המשחקים המשניים, וכחצי מיליון שקל נוספים שיגיעו מזכויות השידור לאתרי האינטרנט.

השידרוג העיקרי לעומת העונה שעברה הוא תוספת של 1.5 מיליון שקל שמובטחים למינהלת ממשרד האוצר עבור השתתפות במימון שיטור ואבטחה, זכר למו"מ בעונה החולפת סביב הסכם השיווק של הכדורגל - שבאופן עקיף ייצר לכלל ענפי הספורט המרכזיים הבטחה להשתתפות המדינה במימון האבטחה בליגות המקצועניות הבכירות.

ספונסר מרכזי נוסף הוא מפעל הפיס, שימשיך את שיתוף הפעולה עם המינהלת ויכלול בין היתר התחייבות של כל קבוצה לשני ביקורים בקהילה במהלך העונה. הסכם החסות עומד על סך של 1.5 מיליון שקל (125 אלף שקל לקבוצה), סכום שבמינהלת מנסים בימים אלו לבחון מול ראשי הפיס אפשרות להגדלתו.

הסכם נוסף ששודרג הוא עם איש העסקים רענן כץ, שהכפיל את תמיכתו לעונה הבאה ל-600 אלף שקל. בתמורה זכה כץ לתואר "נשיא כבוד" מטעם המינהלת.

בשורה התחתונה של שדרוג ההסכמים לעונה הקרובה: המינהלת צפויה לחלק לכל אחת מ-12 קבוצות ליגת העל סכום של 1.9 מיליון שקל - שיא כל הזמנים ועלייה לעומת השיא שנרשם בעונה שעברה ועמד על 1.7 מיליון שקל.

מאז הגעתו של שמואל פרנקל לתפקיד יו"ר המינהלת בדצמבר 2012 זינקו הכנסות המינהלת, נסגר המינוס שעמד על 1.5 מיליון שקל ובמקביל נעשה חיתוך מאסיבי בהוצאות. כספי החלוקה שעמדו בעונה שבה הגיע פרנקל על 880 אלף שקל לקבוצה, צפויים לרשום בתוך ארבע עונות עלייה של 115%. סיבה נוספת להקטנת ההוצאות היא ההחלטה של המינהלת להפסיק ולשלם את דמי הזיכיון הקבועים לאיגוד הכדורסל, שעמדו על כ-2 מיליון שקל בעונה.

עניין אחד שטרם נפתר הוא התשלומים של ערוץ 1. במינהלת הליגה עדיין שוברים את הראש איך להשיג את הכספים החסרים מרשות השידור בעבור זיכיון השידורים לעונת 2014/15, הכוללים את התשלום הרביעי והאחרון בסך 1.5 מיליון שקל. במינהלת זועמים על ההחלטה של הכנ"ר (כונס הנכסים הרשמי) להעביר לפני כשבועיים את התשלום הראשון של דמי הזיכיון לשידורי הכדורגל לעונה הבאה (2015/16), זאת למרות שטרם סיימו לשלם את הכספים לכדורסל מהעונה שהסתיימה לפני שישה שבועות. במינהלת החליטו כי במידה והכספים מהכנ"ר לא יגיעו עד תום פגרת בתי המשפט בסוף החודש, יפעלו באמצעים משפטיים כנגד הכנ"ר, האחראי על כספי הרשות שנמצאת בהליך של פירוק.

במקביל כבר קיימו במינהלת שיחות עם ערוץ הספורט לגבי אפשרות לקחת את שידור המשחק המרכזי במידה והמשבר עם ערוץ 1 לא ייפתר.

מינהלת הליגה
 מינהלת הליגה