בקשה מביהמ"ש למנוע מגלנט למנות נציג למועצת מקרקעי ישראל

בהמשך לעתירתה לבג"ץ נגד מינויו של יואב גלנט לשר הבינוי, שעודנה תלויה ועומדת, הגישה התנועה לאיכות השלטון בקשה למתן צו ביניים שימנע מגלנט למנות נציג מטעמו למועצת מקרקעי ישראל

יואב גלנט / צילום: איל יצהר
יואב גלנט / צילום: איל יצהר

בהמשך לעתירתה לבג"ץ נגד מינויו של יואב גלנט לשר הבינוי, שעודנה תלויה ועומדת, הגישה בשבוע שעבר (ה') התנועה למען איכות השלטון בקשה למתן צו ביניים שימנע מגלנט למנות נציג מטעמו למועצת מקרקעי ישראל.

לפני כשבועיים נודע לעמותה כי הממשלה עתידה לאשר את מינוי מנכ"ל משרדו של גלנט, אשל ארמוני, כנציגו של השר בגוף המפקח על פעילות רשות מקרקעי ישראל (רמ"י) ומאשר את תקציבה.

בהצעה להחלטת הממשלה הובהר כי המינוי נעשה על דעתו, מטעמו ומתוקף סמכותו של גלנט, וזאת בניגוד להודעה שמסרה המדינה לבית המשפט במסגרת העתירה, לפיה כלל סמכויותיו של שר הבינוי לפי חוק רשות מקרקעי ישראל, ובכללן מינוי נציג למועצה, הועברו לשר האוצר.

בדיקת העמותה העלתה כי הממשלה תיקנה את ההחלטה האמורה והותירה את הסמכות למנות נציג במועצה בידי שר הבינוי, ובשל טעות החלטה זו לא הועברה לידיעת הפרקליטות ובית המשפט.

עם התברר הטעות הגישה הפרקליטות לבית המשפט הודעת עדכון על שינוי הנסיבות, ואילו העמותה הגישה מצדה בקשה לצו ביניים כאמור, שיורה על השהיית מינוי של ארמוני עד להכרעה בעתירה נגד מינוי גלנט לשר הבינוי.