יו.אס אופן: זינוק של 70% במחירי הכרטיסים מאז תחילת העשור

בסוף החודש ייפתח טורניר הטניס היוקרתי בניו יורק, כאשר הציפיות הגבוהות של האוהדים האמריקאים, בעיקר משבירת השיאים של סרינה וויליאמס - מצליחות להקפיץ את עלויות הכניסה

יו.אס אופן, מארין צ'יליץ', קיי נישיקורי / צלם: רויטרס
יו.אס אופן, מארין צ'יליץ', קיי נישיקורי / צלם: רויטרס

בניו יורק מתכוננים לגירסת 2015 של היו.אס אופן, כאשר הפעם, עושה רושם, רכישת כרטיס בשוק היד השנייה לאירוע הטניס היוקרתי תהיה עסק יקר מתמיד: המחיר עומד על 378.22 דולר בממוצע, על-פי נתוני חברת TiqIQ המפורסמים במגזין "פורבס".

הגראנד סלאם יחל השנה ב-31 באוגוסט (בעוד שבועיים) ויסתיים ב-13 בספטמבר, כלומר 14 ימי תחרות, כאשר ניתן לרכוש כרטיסים ל-24 "סשנים" שונים של משחקים שיתקיימו במהלכם. המחיר המדובר משקלל את הממוצע של מרבית אתרי מכירות הכרטיסים מיד שנייה הפועלים בארה"ב, על-פני כל ה"סשנים".

בשנה שעברה עמד המחיר הממוצע של כרטיס ל"פלאשינג מדו" על 302.18 דולר, בעוד ב-2013 הממוצע היה 316.80 דולר; שנה לפני כן - 305.66 דולר; 2011: 233.55 דולר; ב-2010, השנה הראשונה בה התחילה TiqIQ למדוד את נתוני שוק הכרטיסים מיד שנייה - עמד המחיר של 221.72 דולר. המשמעות היא שבתוך שש שנים מזנקים מחירי הכרטיסים ליו.אס אופן בלמעלה מ-70%.

ניתן כמובן לנסות להשיג כרטיסים גם במחירם "הנקוב", באמצעות אתר Ticketmaster - אם כי הכרטיסים הטובים ל"סשנים" הנחשקים אוזלים במהירות. בכל אופן, בשוק היד השנייה כבר משתוללים מחירי עתק למשחקי הגמר של הגברים (926 דולר בממוצע) והנשים (807.8 דולר).

על-פי הניתוח ב"פורבס", זה לא ממש מפתיע שהכרטיסים השנה מאמירים למחירי שיא מאז תחילת העשור, בעיקר בגלל "סרינה וויליאמס, שתנסה להפוך לשחקנית הרביעית בלבד בהיסטוריה שתנסה לזכות בכל תארי הגראנד סלאם האפשריים בשנה קלנדרית, הישג אליו הגיעה לאחרונה שטפי גראף ב-1988". עבור הטניסאית האמריקאית, זכייה אפשרית בניו יורק, בפעם השלישית ברציפות - תביא לה גראנד סלאם 22 בקריירה, כמו הכמות של גראף.

כזכור, בשנה שעברה זכה באופן מפתיע בגמר הגברים מרין צ'יליץ' הקרואטי, לאחר ניצחון בגמר על קיי נישיקורי היפני. באופן טבעי, המועמד הבולט לזכות הפעם בתואר הוא נובאק דיוקוביץ' הסרבי, המדורג מספר 1 בעולם.