לראשונה: ה-FDA אישר גלולת ויאגרה גם לנשים

כמעט 20 שנה אחרי הוויאגרה, הודיע מינהל התרופות והמזון האמריקאי על אישורה של Addyi - התרופה הראשונה בעולם שנועדה לסייע לנשים הסובלות מירידה בתפקוד המיני ■ שיווק התרופה יחל בבתי המרקחת בארה"ב כבר בחודשים הקרובים

ויאגרה / צילום: shutterstock
ויאגרה / צילום: shutterstock

מינהל המזון והתרופות האמריקאי (FDA) אישר הלילה (ד') את "הוויאגרה הנשית" - התרופה הראשונה בהיסטוריה שפותחה במטרה לשפר את חיי המין של נשים בגיל הפוריות. שיווק התרופה שנקראת Addyi יחל כבר בחודשים הקרובים בארצות-הברית.

אישור התרופה מגיע לאחר קמפיין ממושך שהאשים את מינהל התרופות באפליה על רקע מיני נגד נשים, מאחר והתרופה המיועדת להגברת החשק המיני בגברים, הוויאגרה, משווקת ברחבי העולם מאז שנת 1998.

התרופה, שמכונה גם כ"וויאגרה הוורודה" בשל צבעה, אינה מומלצת לשימוש במקביל לצריכת אלכוהול. כמו כן, היא עלולה לגרום לעילפון, סחרחורות ובחילות. המייצרת היא חברת ספראוט (Sprout).

הכדורים יינתנו רק במרשם רופא ועל פי המלצות היצרנית, על נשים שאינן מרגישות את השפעתה בתוך שמונה ימים להפסיק ליטול את התרופה. השאלה הגדולה הניצבת כעת בפני היצרנית היא כמה נשים באמת זקוקות לתרופה.

על פי מחקרים שנערכו, כ-10% מהנשים סובלות מירידה בתפקוד המיני. ב-FDA הדגישו כי התרופה מיועדת רק לנשים שסובלות מהתופעה בשל בעיות הנובעות מחייהן האישיים ולא כתוצאה ממחלות פסיכיאטריות או נטילת תרופות בעלות השפעות לוואי.