כ-200 מיליון גולשים בעולם משתמשים בחוסם פרסומות באינטרנט

כך עולה ממחקר שערכו Adobe ו-PageFair ■ שיעור השימוש צפוי להתגבר בשנים הבאות, בין היתר הודות לכניסה ניכרת של חוסמי הפרסומות גם לעולם המובייל

שם: אינטרנט עם ערך מוסף קרדיט: שאטרסטוק.
שם: אינטרנט עם ערך מוסף קרדיט: שאטרסטוק.

מאז שנפתחה רשת האינטרנט לקהל הרחב לפני כמה עשורים, היא התמלאה באינספור באנרים. הבאנרים האלה, בגדלים שונים ובצורות שונות, היוו את המודל העסקי של לא מעט עסקים ואתרים ברחבי הרשת על-פי רעיון די בסיסי, שלפיו גובים מהמפרסם כסף לפי כמות ההקלקות.

המודלים קצת השתנו, וסוגי הבאנרים הלכו והשתכללו, אבל השורה התחתונה כמעט לא השתנתה - לגולשים נמאס לראות באנרים מול העיניים.

בתעשייה מדברים כבר כמה שנים על "עיוורון באנרים", תופעה שבמסגרתה קהל הגולשים - ובמיוחד הצעירים - מתעלם מקיומם של הבאנרים באתרים, וכך המפרסמים לא משיגים את המטרה שלהם.

בד-בבד התפתחה תופעה של חסימת פרסומות באמצעות תוכנות ותוספים ייעודים (ad blockers); אלה מאפשרים להמשיך לגלוש באתרים מבלי לראות פרסומות - ובמיוחד באנרים שקופצים מכל עבר.

בחלק ניכר מהמקרים המפרסמים כלל לא יודעים שהבאנרים שלהם נחסמו, אך בפועל בעלי האתרים הם המפסידים הגדולים - בעיקר בגלל ירידה בהקלקות ובחשיפה.

מחקר חדש, שערכו החברות Adobe ו-PageFair, חושף עד כמה פופולרית התופעה של שימוש בחוסמי פרסומות בקרב משתמשי מחשבים.

על-פי הנתונים, נכון ליוני 2015 יש ברחבי העולם 198 מיליון אנשים שמשתמשים בחוסמי פרסומות - עלייה של 41% לעומת הרבעון השני של 2014. מדובר גם על עלייה של כ-10% מתחילת השנה הנוכחית.

אמנם מדובר רק על 6% מכלל אוכלוסיית הגולשים באינטרנט ברחבי העולם, אבל גם על 14% מהוצאות הפרסום העולמיות. שיעור השימוש צפוי להתגבר בשנים הבאות, בין היתר הודות לכניסה ניכרת של חוסמי הפרסומות גם לעולם המובייל.