הרווח הנקי של גזית גלוב במחצית גדל ב-67% ל-506 מיליון ש'

הרווח התפעולי הנקי (NOI) של הקבוצה מהשכרת נדל"ן גדל בסיכום רבעוני ב-25% ■ הרווח הנקי הרבעוני דווקא ירד ב-11% ל-130 מיליון שקל

רכישת נתח ממניותיה של חברת אטריום (Atrium), שביצעה ענקית הנדל"ן המניב גזית גלוב בתחילת 2015, ואיחוד תוצאותיה בדוחות הכספיים, סייעו לה להציג הבוקר תוצאות חיוביות לרבעון השני של השנה, עם צמיחה ניכרת בפעילות השוטפת. גזית גלוב רכשה בינואר קרוב ל-14% מהון מניותיה של אטריום (ATR), הפועלת במדינות מזרח ומרכז אירופה, תמורת כ-1 מיליארד שקל, ומהלך זה סייע כאמור לקפיצה של 23% בהכנסותיה הרבעוניות מדמי שכירות, שהגיעו ל-1.5 מיליארד שקל.

גזית גלוב, הנמצאת בשליטת חיים כצמן ודורי סגל, היא חברת נדל"ן גלובלית, המתמחה ברכישה וניהול של מרכזים מסחריים מעוגני סופרמרקטים. החברה מחזיקה ומנהלת כ-450 נכסים המשתרעים על שטח בנוי להשכרה של כ-6.3 מיליון מ"ר. שווי נכסיה, הפרוסים ביותר מ-20 מדינות, עומד על יותר מ-75 מיליארד שקל. מניית גזית גלוב, המדשדשת בשנה האחרונה (עלתה כ-2%) משקפת לחברה שווי של כ-8 מיליארד שקל.

בזכות איחוד פעילותה של אטריום, הרווח התפעולי הנקי (NOI) של גזית גלוב מהשכרת מבנים גדל בסיכום רבעוני ב-25% לכ-1.05 מיליארד שקל. בשורה הגולמית הציגה גזית זינוק של 47%, ל-1 מיליארד שקל, אחרי שנהנתה מעלייה בהכנסות ממכירת נכסים ומביצוע עבודות, צמצום ההפסדים מסעיף זה וצמצום העלויות של פעילות זו. גזית גלוב גם נהנתה בסיכום רבעוני מעליית ערך נכסיה, שהצטברה ל-373 מיליון שקל, לעומת 241 מיליון שקל ברבעון המקביל.

את עיקר עליית השווי מייחסת גזית גלוב לירידה בשיעורי ההיוון של החברות אקוויטי 1 ו-FCR, ומציינת כי עליות אלה קוזזו בחלקן בירידת שווי נכסים לפיתוח של אטריום, בעקבות ירידה בתזרים החזוי בנכסים ברוסיה. עליית שווי הנכסים תמכה בשורה התפעולית הרבעונית, בה הציגה גזית גלוב קפיצה של 55% ל-1.25 מיליארד שקל. הרווח הנקי של החברה (חלק בעלי המניות) נחלש בסיכום רבעוני ב-11% ל-130 מיליון שקל.

בסיכום מחצית השנה מציגה גזית גלוב מגמות דומות, עם עלייה של 24% בהכנסות שהגיעו ל-3 מיליארד שקל, עלייה של 26% ברווח התפעולי הנקי (NOI) מדמי שכירות, שהגיע ל-2.1 מיליארד שקל וקפיצה של 46% ברווח הגולמי, שעמד על כ-2 מיליארד שקל. הרווח התפעולי במחצית השנה עלה ב-18% ל-1.7 מיליארד שקל, והרווח הנקי קפץ ב-67% ל-506 מיליון שקל.

בחברה מציינים בדוחות כי בסוף הרבעון השני עמדו לרשותה ולרשות החברות הבנות שלה קווי אשראי לא מנוצלים לזמן ארוך של 10.6 מיליארד שקל, מהם 2.9 מיליארד שקל לחברה. גזית גלוב פועלת באחרונה למימוש פעילות הנדל"ן המניב שלה בישראל (גזית ישראל), שעיקר נכסיה כוללים את רשת קניוני G, ובשבועות האחרונים קיבלה מספר הצעות לא מחייבות לרכישה.

תוצאות גזית גלוב 19.8.15
 תוצאות גזית גלוב 19.8.15