פיצוץ גשר מעריב: אלה היוזמות השונות לציון המאורע החגיגי

על רקע ההיערכות לקראת הריסת גשר מעריב קוראים תושבים בת"א להמונים להשתתף באירועים שונים לציון המאורע האורבני-היסטורי ■ בין מגוון היוזמות גם צפיות המוניות מגגות הבניינים הסמוכים, תיעודים סימולטניים של הפיצוץ וגם מסיבת רחוב לציון תחילת "הגיהנום התחבורתי" שהוא מסמל

הריסתו המתוכננת של גשר מעריב מחר (ו') בבוקר מייצרת שורה של אירועים סביב המאורע - מצפיות המוניות מגגות הבניינים הסמוכים לאתר הפיצוץ ועד למסיבות רחוב לציון חורבנו של הגשר הוותיק.

מאז פרסום המועד המדויק לפיצוץ הגשר, נפוצו ברשתות החברתיות הזמנות לאירועים המוניים שייערכו לציון האירוע, שהוגדר בחלקם כלא פחות מהיסטורי.

באחד האירועים שפורסמו בפייסבוק, מתייחסים היוזמים להריסת גשר מעריב כסמל לשינוי שעוברת העיר תל-אביב ומזמינים את כל תושביה לשתף את חוויותיהם האישיות בתמונות ובסיפורים הנוגעים למבנה המונומנטאלי.

"הזמנים חולפים, ערכים מתים ונופלים", כתב בפרסום. "נפילת גשר מעריב היא יותר מאשר עוד פיצוץ של גשר, היא סמל, סמל לעיר המשתנה שאנחנו חיים בה ולנהרות המשתנים תמידית של חיינו. בואו להצטלם, לצלם, לחוות, ולהיות, בזמן שקורה אחד האירועים המונומנטליים ביותר בעיר הלבנה".

באירוע אחר שזכה לכותרת "יהיה פיצוץ" מוזמנים תושבי תל-אביב והערים הסמוכות להתקבץ יחדיו סמוך לצומת גשר מעריב כדי להריע לחורבנו ולחגוג את "הגיהינום התחבורתי" שיגיע בעקבותיו.

"בהזדמנות נדירה הכוללת פירוטכניקה ושנאת חינם, מתאספים כדי להריע לחורבנו של גשר מעריב ולקבל בשמחה עידן חדש של גיהינום תחבורתי", נכתב בהזמנה לאירוע. "לפי מקורות זרים כל התחמושת שצה"ל אגר לקראת המלחמה בקיץ, שלמרבה האכזבה לא הגיעה, מתוכננת לשימוש בפיצוץ הגשר. אל תבזבזו את זמנכם בהתקהלות שלווה כשאפשר לבוא ולהרעיש".