נועם לניר פנה למבקר המדינה: עצור את מינוי יצחק זוננשיין

לניר לא מוותר ללימור לבנת: למרות שביהמ"ש דחה את בקשתו למנוע מינוי זוננשיין למנכ"ל הקרן לרווחת נפגעי השואה, לניר מנסה את מזלו עם המבקר יוסף שפירא ■ הקרן: "מדובר במסע הכפשות שקרי של לניר שלא מסוגל להתמודד עם הכרעת הרוב"

נועם לניר / צלם: תמר מצפי
נועם לניר / צלם: תמר מצפי

נועם לניר לא מוותר ללימור לבנת. לאחר שבתחילת השבוע דחה בית המשפט המחוזי בתל-אביב את בקשתו של לניר למנוע את בחירתו של יצחק זוננשיין לתפקיד מנכ"ל הקרן לרווחת נפגעי השואה בישראל ולאחר שזוננשיין נבחר לתפקיד, פנה היום (ד') לניר בנושא למבקר המדינה, השופט יוסף שפירא.

במכתב ששלח למבקר חוזר לניר, חבר הוועד המנהל של הקרן, על טענותיו כי מדובר במינוי פסול של יו"ר הקרן והשרה לשעבר לבנת, של איש המקורב אליה ואינו מתאים לתפקיד. לניר מבקש ממבקר המדינה לבחון את הליך המינוי.

באמצעות משרד עוה"ד פירט, וילנסקי, טוען לניר בפני המבקר כי בישיבה מ-23 באוגוסט שבה נבחר זוננשיין למנכ"ל השתיקה לבנת את חברי הוועד שהביעו תמיהה בנוגע לתקינות הליך המינוי. לטענתו, "לבנת השיבה לחברי הוועד כי אי קבלת המינוי במועד זה תהיה לא פחות מהרסנית לקרן וכי בשום פנים ואופן לא ניתן לדחות את הישיבה ואף לא דחייה של מספר ימים בלבד".

לניר מוסיף וכותב למבקר המדינה, בין היתר, כי "אמירותיה של לבנת והסגנון בו נאמרו אינם אלא ניסיון הפחדה זול ובזוי שיש לגנותו". לדבריו, "לבנת בחרה לנצל את תפקידה כיו"ר הקרן ואת הבמה הציבורית שניתנה לה כדי להלך אימים על חברי הוועד תוך הצגה שקרית ומעוותת של ההצבעה (לבחירת המנכ"ל. ח', מ') על אף שאין בדברים שמץ של אמת.

"מפאת החששות הכבדים לאי תקינות בהליך המינוי ולאור הנזקים העצומים העשויים להיגרם לקרן ולציבור ניצולי השואה התלויים בעבודתה, הרינו לפנות אליך בבקשה לבחון את הנושא ואת התנהלות הגורמים המוזכרים", כתב לניר למבקר.

נזכיר כי לטענת לניר, לבנת מנסה לגרום לקרן לרווחת ניצולי השואה לשלם לזוננשטיין מאות אלפי שקלים בשנה, ולתת לו לנהל גוף המתוקצב בלא פחות מחצי מיליארד שקל בשנה על חשבון ניצולי השואה ומשלם המסים".

לדבריו, לבנת, שמונתה ליו"רית הקרן באחרונה, "מובילה הליך לא הליך, בחדרי-חדרים, תוך הסתרה שיטתית של מידע מחברי הוועד המנהל של הקרן, במטרה להשלים את הליך המינוי של מקורבה".

בבקשה שהגיש לביהמ"ש כתב לניר כי זוננשיין, לא רק שאינו כשיר לנהל קרן של מאות מיליוני שקלים - אלא שאין בקורות-חייו ניהול של גוף מהותי כלשהו. "מקורות-חייו של מר זוננשיין גם לא עולה קשר או זיקה כלשהי לניצולי שואה או טיפול בקבוצה מוחלשת כלשהי", כתב לניר, שמציין כי הקרן, בהיותה נתמכת תקציבי המדינה, היא גוף דו-מהותי, וככזו היא כפופה לחובות מוגברות כשל גוף ציבורי.

מהקרן לרווחה לנפגעי השואה נמסר בתגובה: "כל טענותיו של נעם לניר נדחו אחת לאחת על ידי בית המשפט. הסמכות למנות את מנכ"ל הקרן נתונה אך ורק בידי חברי הוועד המנהל, צר לנו שמר לניר לא מקבל את הכרעת הוועד המנהל שהכריע בעד מינויו של מר זוננשיין ברוב מוחץ של 17 בעד מול 3 מתנגדים. מסע ההכפשות השקרי של מר נועם לניר, שלא מסוגל להתמודד עם הכרעת הרוב, פוגע בראש ובראשונה בקרן ובפעילותה".

עוד נמסר כי: "ההיכרות של יצחק זוננשיין עם לימור לבנת היא מקצועית בלבד וקיימת רק במהלך השנתיים האחרונות. זוננשיין נמצא המועמד המתאים ביותר לתפקיד על ידי ועדת האיתור ונבחר לתפקיד ברוב קולות בוועד המנהל, בהתבסס על ניסיונו המקצועי והאישי ובהיותו דור שני לניצולי שואה עם זיקה ומחויבות רבה לנושא".