על-סף חתימה במנצ'סטר סיטי: הרכש הכי יקר של קיץ 2015

לפי הדיווחים בגרמניה ואנגליה, קווין דה ברוינה, שבישל אשתקד 28 שערים במדי וולפסבורג - יצטרף למוליכת הפרמיירליג תמורת סכום התחלתי של 74 מיליון אירו, שיוכל לצמוח ל-80 מיליון בהתאם לעמידה ביעדים

קווין דה ברוינה / צלם: רויטרס
קווין דה ברוינה / צלם: רויטרס

מי יעצור את מנצ'סטר סיטי? המועדון, שפתח את עונת הפרמיירליג 2015/16 עם 9 נקודות מתוך 9 אפשריות, צפוי להשלים במהלך הימים הקרובים את רכישתו של קווין דה ברוינה, כוכבה הבלגי של וולפסבורג, בתמורה לסכום התחלתי של 74 מיליון אירו (יוכל לצמוח עד ל-80 מיליון בהתאם לעמידה ביעדים). כך עולה מהדיווחים אחרונים מאנגליה וגרמניה.

במידה והעסקה אכן תושלם במבנה הזה - הקשר בן ה-24 ינפץ את שיא ההעברות של הקיץ הנוכחי. במקום השני: אנחל די מאריה הארגנטיני, שנרכש על-ידי פ.ס.ז' הצרפתית ממנצ'סטר יונייטד בתמורה ל-63 במיליון אירו; שחקן כנף נוסף שנחת הקיץ במנצ'סטר סיטי מדורג במקום השלישי: ראחים סטרלינג האנגלי (הגיע מליברפול בתמורה ל-62.5 מיליון אירו).

כמו כן, השלמת העסקה לפי שווי סופי של 80 מיליון אירו תהפוך את עסקת דה ברוינה לשישית הכי יקרה בהיסטוריה של הכדורגל העולמי.

דה ברוינה היה אחד השחקנים הבולטים ביותר בכדורגל האירופי אשתקד, כאשר רשם במדי וולפסבורג 16 שערים ו-28 בישולים ב-51 הופעות.

זו תהיה הקדנציה השנייה שלו באנגליה: בינואר 2012 נרכש על-ידי צ'לסי מגנק עבור 8 מיליון אירו, והושאל באופן מיידי בחזרה לקבוצה הבלגית. עונה לאחר מכן הוא הושאל לוורדר ברמן הגרמנית, ובינואר 2014 החליט ז'וזה מוריניו, מאמן צ'לסי, למכור אותו לוולפסבורג תמורת 25 מיליון אירו. בין כל ההשאלות, הספיק דה ברוינה לרשום 9 הופעות בלבד במדי הקבוצה של רומן אברמוביץ'.

יחד עם רכישתו הצפויה של דה ברוינה - אמור להגיע חשבון הרכש של סיטי בקיץ הנוכחי אל למעלה מ-200 מיליון אירו. שחקן בולט נוסף שנחת הקיץ באצטדיון "אתיחאד" הוא הבלם הארגנטיני ניקולס אוטמנדי (הגיע מוולנסיה עבור כ-45 מיליון אירו).