העסקה שהניבה ללברון ג'יימס תשואה של 50%

שנה לאחר שעזב את מיאמי - כוכב ה-NBA מכר את האחוזה שלו בעיר ב-13.4 מיליון דולר, אותה קנה ב-2010 עבור 9 מיליון

לברון ג'יימס NBA / צילום: רויטרס
לברון ג'יימס NBA / צילום: רויטרס

לברון ג'יימס, כוכבה של קליבלנד קאבלירס, הוא לא רק משחקני הכדורסל הגדולים ביותר בדור הנוכחי - אלא גם איש עסקים ממולח. הוכחה נוספת לכך התקבלה השבוע: שחקן ה-NBA מכר את האחוזה שלו במיאמי, אותה רכש בקיץ 2010 לאחר מעברו להיט - תמורת 13.4 מיליון דולר. כך מפרסם מגזין הנדל"ן האמריקאי The Real Deal. בכך רשם ג'יימס תשואה של קרוב ל-50% על הכסף: את הווילה היוקרתית שצופה לים, מכילה שישה חדרי שינה, חדר משחקים, בריכה מפוארת ומתפרסת על-פני 1,131 מ"ר - קנה בתמורה ל-9 מיליון דולר.

אגב, לטענת הרוכשים, זוג משקיעי נדל"ן מפלורידה - הם הצליחו להוריד את ג'יימס מדרישתו המקורית, שעמדה של 17 מיליון דולר. יש לציין כי השחקן הפסיק להתגורר בבית כבר בקיץ שעבר, בעקבות חזרתו לקליבלנד.

לברון, 30, צפוי להשתכר בעונה הקרובה 23 מיליון דולר (ברוטו) במדי הקבוצה אותה מאמן דייויד בלאט, אך את הכסף הגדול יותר שלו הוא עושה מפרסומות, חסויות ויוזמות מסחריות. על-פי המגזין "פורבס", סך הכנסותיו מהתחומים הללו הסתכמו בשנה האחרונה ב-44 מיליון דולר.

החוש העסקי המפותח של ג'יימס קיבל ביטוי משמעותי לפני קצת יותר משנה, כאשר גרף 30 מיליון דולר מהמכירה של מותג האוזניות Beats של הראפר ד"ר דרה, בו היה מושקע - לידי אפל (עסקה שנאמדה ב-3 מיליארד דולר).