מנכ"ל Eni: המאגר המצרי משנה את חוקי המשחק במזה"ת

המשמעות: חוזי הגז מול בריטיש גז ויוניון פנוסה יכולים להתקיים ■ ביום שאחרי תגלית הענק במצרים, התראיין המנכ"ל לעיתון איטלקי והשאיר פתח למכירת חלקה של Eni בתגלית הגז, כפי שעשתה בתגלית במוזמביק

הסערה סביב תגלית הגז העצומה של Eni במצרים מתעצמת: מנכ"ל ענקית האנרגיה האיטלקית קלאודיו דסקלצי התראיין היום (ב') ל-CNBC והעריך כי הגז הטבעי שנמצא במאגר Zohr מול חופי מצרים אמור לספק את כל צרכי הגז של המשק המצרי למשך כמה עשורים.

לפי דסקלצי, "התגלית מול חופי מצרים משנה את חוקי המשחק במזה"ת". הוא העריך כי "נגיע במהירות לשוק, משום שיש לנו תשתיות קידוח והובלה טובות במצרים".

בראיון אחר, לעיתון האיטלקי "לה רפובליקה", אמר מנכ"ל ENI כי הגז שנמצא במצרים מיועד לצריכה פנימית בלבד, זאת משום שהכמות קטנה משמעותית משדה הגז העצום שהתגלה במוזמביק.

המשמעות היא כי חוזי יצוא הגז מהקידוחים הישראליים לבריטיש גז ויוניון פנוסה הפועלות במצרים, יכולים להתקיים.

בנוסף, דסקלצי השאיר פתח למכירת חלקה של Eni בתגלית הגז במצרים, כפי שעשתה לחלקה בתגלית במוזמביק. "זה ייתן ערך ויציבות למאזן של Eni, אך זוהי לא תוצאה הכרחית", ציין המנכ"ל.

כזכור, Eni הודיעה אתמול כי חשפה שדה גז טבעי "סופר-עצום" סמוך לחופי מצרים. בהודעה שפרסמה החברה היא טענה כי מדובר בשדה הגז הטבעי הגדול ביותר שנמצא בים התיכון.

החברה הודיעה עוד כי שדה הגז, המכונה Zohr, הוא הגדול ביותר שנמצא במצרים ועשוי להיות אחת מתגליות הגז הגדולות בעולם. שדה הגז נמצא בעומק של 1,450 מטר ומתפרש בשטח של כ-100 קמ"ר. על-פי הערכות החברה, המאגר מכיל כ-30 TCF. לשם השוואה - היקף הגז במאגר "לוויתן" בישראל עומד על 22 TCF.