ארגון המורים מאיים: נשבית מחר את הלימודים

יום לפני פתיחת שנת הלימודים הודיע ארגון המורים על שביתה בכל בתי הספר העל-יסודיים ברחבי הארץ, "בשל בעיות קריטיות ומהותיות הפוגעות בתלמידים ובמורים ונותרו ללא מענה"

תלמידים / צילום: תמר מצפי
תלמידים / צילום: תמר מצפי

יממה בלבד לפני שמאות אלפי תלמידים בבתי הספר העל-יסודיים אמורים לחזור ללימודים, ארגון המורים מאיים הבוקר (ב') לא לפתוח מחר את שנת הלימודים כסדרה, וזאת "בשל בעיות קריטיות ומהותיות שנותרו ללא מענה", כהגדרתו.

"אם לא יימצא פתרון עד היום ולא תחל הידברות אינטנסיבית לתיקון הכשלים המהותיים - לא נוכל לפתוח את שנת הלימודים מחר", נמסר מארגון המורים.

בין הנימוקים של הארגון להשבתת הלימודים: פגיעה בתנאי הפנסיה של המורים, תגמול מורים בטיולים, "סוגיות לא פתורות ברפורמת בחינות הבגרות" ו"אי פתרון בעיית שתי הרפורמות בבתי הספר השש שנתיים".

"לשר החינוך כוונות טובות, והוא הצהיר בעבר כי הוא מבקש ללמוד את הבעיות, אך לצערנו מי שמזין אותו הם אותם פקידים במשרד החינוך אשר יצרו את הבעיות", מאשימים בארגון המורים. "הארגון קיבל את ההחלטה בכובד-ראש ומתוך הכרה שאין ברירה, ויש לזעזע את המערכת כדי לפעול לטובת עתיד מערכת החינוך".

בתוך כך ייפגשו היום חברי כנסת מהרשימה המשותפת עם ראש הממשלה נתניהו ועם הממונה על התקציבים באוצר וידונו במשבר במערכת החינוך במגזר הערבי. אתמול חלה התקדמות במשא ומתן בין האוצר לרשויות הערביות, וסוכם כי הצדדים יגבשו תוכנית רב-שנתית בתוך חודש ו-240 מיליון שקל יוזרמו לרשויות לפתיחת שנת הלימודים.