ערוץ 9: לא ייתכן ש-2 ו-10 יקבלו רישיון, ואנחנו נצא למכרז

מנכ"לית ערוץ 9, ויקי גורדין, החלה לבדוק מול משרד התקשורת אפשרות ליוזמת חקיקה שתתקן את הרישיון הנוכחי של הערוץ ותאפשר לו הארכת רישיון אוטומטית ל-15 שנה

ויקטוריה גורדין / צילום: איל יצהר
ויקטוריה גורדין / צילום: איל יצהר

מנכ"לית ערוץ 9, ויקי גורדין, יוצאת נגד החוק הקובע כי בנובמבר 2017 יעמוד הערוץ שבראשו היא עומדת למכרז. ל"גלובס" נודע כי גורדין החלה לבדוק מול משרד התקשורת אפשרות ליוזמת חקיקה שתתקן את הרישיון הנוכחי של ערוץ 9 ותאפשר לו הארכת רישיון אוטומטית ל-15 שנה, ללא חובת מכרז.

החוק במתכונתו הנוכחית אינו מאפשר לערוץ 9 כל הארכה אוטומטית ברישיון. באמצעות חקיקה קיבל הערוץ הארכה לפני כשנתיים, כשמלאו לו 10 שנים באוויר. במקביל, איש עסקי התקשורת הרוסית אלכסנדר לוין רכש את הערוץ מידי לב לבייב וערך בו שינויים דרמטיים. הוא העתיק את משרדיו למתקן אולפנים ומשרדים רחב היקף בפאתי מודיעין, גייס כמות נכבדת של עובדים והרחיב משמעותית את שידורי החדשות העצמאיים של הערוץ.

לאחר שנחשפו לשוק הפרסום והטלוויזיה הישראלי המצומצם, הובילה מנכ"לית הערוץ גורדין מספר גלי התייעלות וקיצוצי כוח-אדם - האחרון שבהם השנה - על מנת לחזור לממדים של ערוץ נישה במדינת ישראל. על-פי הערכות, בסוף השנה הנוכחית צפוי ערוץ 9 להגיע לראשונה זה זמן רב לאיזון תזרימי.

חלק משמעותי מהכנסות הערוץ אינו תלוי בשוק הפרסום המקומי, אלא מגיע בעיקר מהחכרת האולפנים במודיעין לגופי הפקה והפצה של שידורי הערוץ למדינות שונות בעולם, ובהן גרמניה, ארה"ב, סלובניה, גיאורגיה והמדינות הבלטיות.

"אנחנו, וגם משרד התקשורת, סבורים שצריכה להיות אחידות בשוק", אמרה גורדין בתגובה. "אני לא רוצה להגיש בקשה להארכת רישיון, אלא לצאת לשוק חופשי, כמו ערוץ 10.

"לכולם צריכה להיות האפשרות השווה לצאת לרישיון ל-15 שנים ברגולציה המופחתת. צריך לעשות תיקון חוק, ובימים אלה אנחנו בודקים איך אפשר לעשות זאת. אנחנו לא מפחדים ממכרז, אבל לא רואים סיבה לקיים אותו".