ברצלונה על-סף החלטה: האם לקבל 360 מיליון אירו מהקטארים

בחודש הבא יכריעו חברי מועדון הכדורגל הקטאלוני האם להאריך את חוזה החסות השנוי במחלוקת עם האמירות ■ ההצעה המעודכנת של הקטארים: הסכם לשש שנים בגובה 60 מיליון אירו לעונה

ניימאר, ברצלונה / צלם: רויטרס
ניימאר, ברצלונה / צלם: רויטרס

ברצלונה נמצאת על-סף קבלת החלטה: האם להאריך את הסכם החסות המרכזי והשנוי במחלוקת שלה מול ממשלת קטאר. על-פי דיווח ב"אס", התשובה הסופית לכך תינתן ב-24 או ב-25 באוקטובר.

אמירות הנפט, שבשנים האחרונות פרסמה על קדמת חולצות המשחק של קבוצת הכדורגל הקטאלונית את חברת התעופה הלאומית שלה (קטאר אירווייז), מעוניינת לחתום עם בארסה על חוזה חדש לתקופה של שש שנים (השווה לאורך הקדנציה של נשיא המועדון הנוכחי, ז'וזפ ברטומאו), בעבור סכום המוערך ב-60 מיליון אירו בעונה (וכ-360 מיליון אירו לכל התקופה). סכום זה יקדם את ברצלונה אל צמרת קבוצות הכדורגל המכניסות בעולם מהסכמי חסות מרכזיים - אחרי מנצ'סטר יונייטד האנגלית, שהחוזה שלה עם שברולט מוערך בכ-65 מיליון אירו בשנה.

עם זאת, על-פי הפרסום, יש מתחרה רצינית לקטאר: חברת האינטרנט היפנית Rakuten, שהגישה "הצעה גרנדיוזית" לברצלונה על מנת לפרסם את עצמה באמצעות מועדון הכדורגל המצליח בעולם. לפי הערכות, על חוזה הספונסרשיפ היוקרתי הזה מתחרות חברות נוספות.

באופן די חריג במודל הניהולי של ברצלונה, עקב רגישות הנושא שגרם לחיכוכים גדולים בעבר - ההחלטה על עניין הארכת ההתקשרות עם קטאר צפויה להתקבל בהצבעה על-ידי חברי המועדון ("סוסיוס"), ולא באופן בלעדי על-ידי אנשי ההנהלה, הנבחרים על-ידי אותם חברי המועדון.

בקיץ, לפני הבחירות שנערכו לנשיאות המועדון - הנושא הקטארי עמד בראש סדר היום. ז'ואן לאפורטה, נשיא ברצלונה בין 2003 ל-2010 שהתמודד בבחירות האחרונות, אך בסופו של דבר הפסיד כאמור לברטומאו - הצהיר כי במידה וייבחר, יבטל את ההתקשרות עם הקטארים. הטענות של לאפורטה ואחרים נוגעות בעיקר להיעדר אחריות חברתית ו"מכירת" הערכים של המועדון (בעידן לאפורטה לא פרסמה הקבוצה ספונסר מסחרי על קדמת החולצות, מיקום אותו השאירה לארגון הצדקה הבינלאומי יוניצ"ף).

החוזה עם קטאר, שכיום שווה כ-35 מיליון אירו בשנה - מסתיים בסוף העונה הנוכחית (2015/16). על-פי הדוחות הכספיים הרשמיים של ברצלונה, היא סיימה את העונה החולפת, בה זכתה בכל התארים האפשריים (אליפות ספרד, ליגת האלופות וגביע המלך) עם הכנסות שיא של 608 מיליון אירו. הרווח הנקי נאמד ב-15 מיליון אירו.