100 אלף בריטים חתמו: "לעצור את נתניהו על פשעי מלחמה"

העצומה שהועלתה לאתר ממשלת בריטניה חצתה את הרף המוביל לדיון בפרלמנט, אך כלל לא בטוח אם הדיון יתקיים ■ ממשלת בריטניה בהודעה רשמית: "החוק מעניק לנתניהו חסינות, לישראל שמורה הזכות להגן על עצמה"

דיוויד קמרון / צלם: רויטרס
דיוויד קמרון / צלם: רויטרס

העצומה הבריטית הקוראת לעצור את ראש הממשלה בנימין נתניהו בעת ביקורו הקרוב בלונדון חצתה הבוקר (שבת) את רף 100 אלף החתימות. על-פי הנוהג בבריטניה, מרגע שהעצומה שעלתה באתר הממשלה עברה את 100 אלף החתימות, הפרלמנט נוהג לדון בנושא.

"על-פי החוק הבינלאומי יש לעצור את נתניהו עם הגעתו למדינה בשל טבח של יותר מ-2,000 אזרחים ב-2014", נכתב בעצומה המתייחסת למבצע "צוק איתן".

עם זאת, הממשלה הבריטית הודיעה באופן רשמי כי מעצרו של נתניהו לא עומד על הפרק, וכלל לא ברור אם הנושא אף יעלה לדיון בפרלמנט.

"לראשי מדינות זרות שמבקרים בארצנו יש חסינות מכל הליך חוקי, ולא ניתן לעצור או לעכב אותם", נכתב בתגובה רשמית של ממשלת בריטניה שפורסמה בעמוד העצומה. "בריטניה היא ידידה קרובה של ישראל, ולשתי המדינות יש יחסים מצוינים שמבוססים על עשורים של שיתוף-פעולה במגוון רחב של תחומים".

"אנו מכירים בכך שהמלחמה בעזה בשנה שעברה גבתה מחיר נורא, אך בריטניה מכירה בזכותה של ישראל להגן על עצמה ומכירה בזכותם של אזרחי ישראל לחיות ללא פחד", נכתב עוד. "אנו מגנים את הטקטיקות הטרוריסטיות של חמאס שירה טילים, בנה מנהרות במטרה לחטוף ולרצוח וסירב באופן עקבי להפסקות אש.

"במהלך המלחמה קראנו לישראל לפעול בריסון ולעשות הכול כדי להימנע מפגיעה באזרחים. אנו מקדמים בברכה את העובדה שישראל מנהלת חקירה פנימית של מספר תקריות. במקומות שבהם יש ראיות למעשים פסולים, על האחראים לתת את הדין".