המשטרה ביקשה לדחות פינוי המשפחה מגבעת עמל

היום היה אמור להתבצע אחד הפינויים האחרונים בגבעת עמל ב' בתל אביב, פינוי של משפחת ג'אן, אך הוא יידחה בשל עומס של משטרת ישראל וחשש מהתנגדות כבדה לפינוי

גבעת עמל / צילום: תמר מצפי
גבעת עמל / צילום: תמר מצפי

היום (א') היה אמור להתבצע אחד הפינויים האחרונים בגבעת עמל ב' בתל אביב, פינוי של משפחת ג'אן, אך למרות היערכות של תושבי השכונה וצו של בית המשפט הפינוי ככל הנראה יידחה. הסיבה, כפי שעולה ממכתב שהגיע לידי "גלובס", היא עומס של משטרת ישראל וחשש מהתנגדות כבדה לפינוי. לכן, ביקשה המשטרה לדחות את המועד בכחודש ימים. במקביל, נציין כי למרות העובדה שהמשטרה הודיעה לבעלי הקרקע שאין ביכולתה להגיע לפינוי שהיה אמור להתקיים היום, אנשי השכונה מתבצרים בבתים המיועדים לפינוי וחוששים שהוא עשוי להתקיים גם ללא המשטרה.

נזכיר שבתי המשפחה ממוקמים על השטח שרכשה משפחת כוזהינוף לפני כשנה וחצי מבעלי הקרקע, משפחת אברמוביץ ומשפחת זיתוני, בעבור כ-200 מיליון שקל. לאחר דיונים ארוכים בנושא הפיצוי שמגיע או לא מגיע לבני משפחת ג'אן הוחלט על ידי בית המשפט כי יינתן צו פינוי למבנים ולבני המשפחה המתגוררים במקום ותאריך הפינוי נקבע על ידי בית המשפט להיום, ה-6 בספטמבר 2015. במסגרת ההחלטה שהתקבלה בתיק ההוצאה לפועל התבקשה המשטרה לסייע בפינוי המשפחה.

אולם, זמן קצר לפני שפינוי המבנים ובני המשפחה היה אמור להתבצע שלחה משטרת ישראל מכתב לעו"ד של בעלי הקרקע, משפחת כוזהינוף, עו"ד טל בננסון, במסגרתו ביקשה המשטרה לדחות את המועד. "בימים אלו משקיעה תחנת תל אביב צפון את כל משאביה בפתיחת שנת הלימודים ובחגי תשרי הכוללים סד"כ גדול של שוטרים והיערכות מבצעית גדולה", כך במכתב שנשלח ממשטרת ישראל לעו"ד בננסון והגיע לידי "גלובס", "הפינוי של משפחת ג'אן, ידוע כי הוא מורכב רגיש ובעל פוטנציאל של נפיצות...בכוונת המשפחה, תושבי שכונת גבעת עמל ופעילים חברתיים להתנגד בכל מחיר לפינוי. לפיכך נבקש כי יוצא צו פינוי גמיש ארוך, לאחר חגי תשרי, שיחול בין התאריכים ה-11 באוקטובר ל-11 בנובמבר. פרק זמן שיאפשר הערכות כדבעי, תוך שמירת אלמנט "ההפתעה" לגבי מועד הפינוי הצפוי".

כאמור, בעקבות פניית המשטרה נראה שהפינוי אכן נדחה אך מועד חדש טרם נקבע. עו"ד טל בננסון, המייצג את המשפחה, סירב להתייחס לעניין.

"אנחנו כאן נערכים לפינוי", כך מסרה היום ל"גלובס" מלי אלפסי, תושבת גבעת עמל ומי שפעילה בועד השכונה הפועל נגד הפינויים. "על פי מה שאנחנו יודעים הצו בתוקף משמונה בבוקר ואנחנו לא עוזבים את המקום, מתחלפים כל הזמן במשמרות. אנחנו חוששים שזה יקרה היום למרות שהמשטרה אומרת שהיא לא יכולה. היו כבר מקרים בעבר".

נזכיר שעל המגרש האמור עתידים בעלי הקרקע, משפחת כוזהינוף, להקים שני מגדלים בגובה 18 קומות ו-22 קומות, או על פי תוכנית חדשה שמקדמים בעלי הקרקע מגדל אחד בגובה 45 קומות. אך טרם יוכלו לעלות על הקרקע ולקדם את הפרויקט צריכה להסתיים סאגת הפינויים שנמשכת כבר שנים ארוכות.