הבורסה סגרה בירידות; אבנר ירדה 2.3%, טאואר זינקה כ-5%

בוול סטריט לא יתקיים היום מסחר לרגל יום העבודה ("לייבור דיי") ■ הכנסת אישרה את מתווה הגז ■ בנק הפועלים התחיל לסקר את טאואר והעניק לה מחיר יעד של 82.5 ש'

בורסה / צילום: תמר מצפי
בורסה / צילום: תמר מצפי

הבורסה בת"א ננעלה היום (ב') בירידות קלות, ברקע מגמה חיובית בבורסות אירופה, לאחר שאתמול ננעל המסחר בתל אביב במגמה מעורבת, כשמדד המעו"ף הצליח לנעול בטריטוריה החיובית. באסיה ננעל הבוקר המסחר במגמה מעורבת. בוול סטריט לא מתקיים מסחר היום לרגל יום העבודה ("לייבור דיי"). מחזור המסחר הסתכם בכ-933 מיליון שקל.

משרד האוצר בוחן מחדש את תחזית ההכנסות ואת יעד הגירעון לתקציב 2015-2016, שאושר רק לאחרונה בכנסת בקריאה ראשונה. זאת, על רקע החלטתם של שר האוצר משה כחלון וראש הממשלה בנימין נתניהו להפחית את המע"מ ב-1% החל מ-1 באוקטובר ואת מס החברות ב-1.5% מתחילת 2016.

החלטתם של כחלון ונתניהו צפויה לגרוע כ-6 מיליארד שקל מהכנסות המדינה ב-2016, מהם 4.8 מיליארד בהפחתת המע"מ בלבד. [לסיפור המלא]

הכנסת אישרה היום ברוב של 59 תומכים מול 51 מתנגדים את מתווה הגז. עם זאת, העברת הסמכויות ע"פ סעיף 52 לחוק ההגבלים העסקיים משר הכלכלה לממשלה לא תעלה היום להצבעה. מניות הגז נסחרו היום בתנודתיות חדה וסגרו בירידות. נציין את אבנר , רציו ודלק קידוחים . (לסיפור המלא)

ממחלקת המחקר של בית ההשקעות טופ אלפא נמסר כי "כפי שציינו בעבר, התנודתיות בשוק צפויה להמשיך להיות גבוהה בעתיד הקרוב, כאשר היעדר האלטרנטיבות להשקעה מצד אחד והחשש מסין והעלאת הרבית בארה"ב מושכים לכיוונים מנוגדים ופסיכולוגיית ההמונים היא המלכה הנוכחית".

 

מניות במוקד

טאואר בלטה במסחר לאחר שפועלים התחיל לסקר את החברה והעניק לה מחיר יעד של 82.5 שקל והמלצה של "תשואת יתר". בפועלים מציינים כי טאואר נהנית ממומנטום חיובי לצד שיפור רווחיות ותמחור זול.

בתוך כך, טאואר הודיעה היום כי התקשרה בהסכם מחייב עם אחד מלקוחותיה שלפיו תקבל מקדמה של 30 מיליון דולר לשם הרחבת כושר הייצור במפעליה. בכך תבטיח החברה כושר ייצור מתאים ללקוחותיה על מנת לתמוך ולענות על צרכיהם הנוכחיים והעתידיים.

בריינסוויי הודיעה היום על תוצאות סופיות מניסוי שבחן את יעילות הטיפול בקסדת בריינסוויי, שפותחה לגירוי מסלולים עצביים מוטוריים של הגפיים התחתונות במסגרת שיקום של חולים הסובלים מפגיעה מוטורית בגפיים התחתונות בעקבות שבץ מוחי. תוצאות הניסוי מראות כי מכשיר החברה הינו בטוח לטיפול בחולים אלה ובעל השפעות מטיבות על התפקוד המוטורי של הגפיים תחתונות. לא דווח על תופעות לוואי משמעותיות.

פרוטרום ממשיכה להיסחר ברקע עוד רכישה השנה, הפעם של 79% ממניות חברת Nutrafur הספרדית לפי שווי חברה של כ-14.5 מיליון דולר (13.1 מיליון אירו).

הליך מכירת פעילות הנדל"ן המניב של קבוצת גזית גלוב בישראל ממשיך להתקדם, עם צמצום מספר השחקנים הפוטנציאליים המעוניינים בנכסים, בעקבות רצונה של גזית גלוב לשפר את ההצעות שקיבלה. בראש החברות שנותרו במכרז עומדת חברת הנדל"ן המניב נכסים ובנין מקבוצת אי.די.בי, אחרי שכמה מהחברות שהגישו הצעות לרכישה ירדו מהפרק.

[לפורטל הפיננסי][לאתר המעו"ף][לאתר האג"ח]