בורסות אירופה סגרו בעליות למרות הצניחה בשנחאי

בוול סטריט לא מתקיים היום מסחר לרגל ה"לייבור דיי" ■ בסין חודש המסחר לאחר סוף שבוע ארוך של חופשה לרגל 70 שנה לסיום מלחמת העולם השנייה ■ הכלכלה הסינית צמחה ב-2014 ב-7.3% ולא ב-7.4% כפי שפורסם

בורסות אירופה / צילום: רויטרס
בורסות אירופה / צילום: רויטרס

המסחר בבורסות אירופה ננעל היום (ב') בעליות שערים חרף הירידות החדות בוול סטריט בסוף השבוע והמגמה המעורבת שחתמה היום את המסחר בבורסות אסיה. בוול סטריט לא מתקיים היום מסחר לרגל ה"לייבור דיי".

 

 

ביום שישי ננעל כאמור המסחר בוול סטריט בירידות חדות, בצל דוח התעסוקה המאכזב שלא עמד בתחזיות והצביע על תוספת של כ-170 אלף משרות בחודש אוגוסט, בעוד שיעור האבטלה ירד לרמה של 5.1%. כעת שאלת מיליון הדולר בשווקים היא האם ברקע לנתוני התעסוקה הללו הפד יחליט לדחות את העלאת הריבית בפגישה הקרובה ב-17 ביולי?

בינתיים, אירופה עדיין מנסה להתמודד עם משבר ההגירה שפוקד אותה. אתמול הודיעה אוסטריה כי היא מתכננת לסיים את צעדי החירום שהיא נקטה, צעדים שאיפשרו לאלפי מהגרים להיכנס לשטחה מהונגריה. במקביל, קאנלצרית גרמניה אנגלה מרקל הודיעה כי גרמניה תאפשר כניסה של מהגרים ללא הגבלה.

בזירת המאקרו פורסם היום נתון התפוקה התעשייתית בגרמניה שרשם עלייה של 0.7% בחודש שעבר לעומת צפי לעלייה של 1.2% וכן מדד ביטחון המשקיעים (סנטיקס) של גוש האירו שעמד על 13.6 נק' לעומת צפי ל-16.2 נק'.

 

שנחאי צנחה בסיום

המסחר בבורסות אסיה ננעל היום (ב') במגמה מעורבת, כשהפעילים במזרח הרחוק מגיבים לדוח התעסוקה החלש שפורסם ביום ו' בארה"ב. המסחר בסין התחדש לאחר שלא התקיים בסוף השבוע האחרון לרגל חגיגות 70 שנה לסיום מלחמת העולם השנייה. הבורסה ביפן נותרה בטריטוריה החיובית בעוד מרבית הבורסות באסיה סיימו באדום, בהובלת הבורסה בשנחאי.

נגיד הבנק המרכזי בסין ציין בסוף השבוע כי הנסיגה בשוק המניות הסיני קרובה לסיום, וכי התערבות הממשל מנעה סיכון מערכתי ועצרה את הנפילה החופשית.

סין תיקנה היום את נתון התמ"ג שלה לשנת 2014, שעומד כעת על צמיחה של 7.3% לעומת קריאה קודמת של 7.4% בכלכלה השנייה בגודלה בעולם.

תיקון זה אינו מביא מזור לחששות הסוחרים בשווקים, המנסים להבין עד כמה חמורה ההאטה הכלכלית בסין. בנוסף, יש הגורסים כי כעת, בצל דוח תעסוקה אמריקאי חלש מהצפי, הפדרל ריזרב ימתין החודש ולא יעלה את הריבית, לראשונה מאז 2006.

"התחושה הראשונית לאחר חידוש המסחר בסין היא הקלה. האם היציבות תחזיק או לא זו עדיין שאלה", ציינו הבוקר בדסק החוץ של בנק קרדיט אגריקול.

[לפורטל הפיננסי][לבורסות בעולם]