סופרגז חוזרת למדף של קבוצת עזריאלי: תדיראן ירדה מהרכישה

לאחר שבמאי גובש הסכם שלפיו תרכוש תדיראן את סופרגז תמורת 250 מ' ש', מודיעה היום החברה כי "המגעים בין הצדדים לא התגבשו לכדי הסכם מחייב"

אחרי יותר משלושה חודשים של מו"מ ובדיקות, העסקה לרכישת חברת שיווק הגז סופרגז על ידי תדיראן הולדינגס מידיה של קבוצת עזריאלי, ירדה מהפרק. תדיראן עדכנה הבוקר כי "המגעים בין הצדדים לא התגבשו לכדי הסכם מחייב, ומזכר ההבנות בו התקשרו הצדדים בוטל".

בסוף חודש מאי האחרון גיבשו שתי החברות הסכם לפיו תרכוש תדיראן, שבשליטת משה ממרוד, את סופרגז תמורת 250 מיליון שקל. סך התמורה לעזריאלי מהעסקה צפויה הייתה להגיע ל-430 מיליון שקל, כשבנוסף לתשלום תמורת המניות, עזריאלי תכננה למשוך מקופת המזומנים של סופרגז קרוב ל-180 מיליון שקל ערב השלמת העסקה. עזריאלי גם הציעה לסייע במימון העסקה בדרך של הלוואה בהיקף של 80 מיליון שקל לתדיראן.

התעניינותה של תדיראן בסופרגז הגיעה כחלק מרצון החברה למקד את פעילותה בתחום האנרגיה, לצד פעילות המזגנים המסורתית שלה. תדיראן החליטה באחרונה לצאת מתחום פעילות השיווק של מוצרי חשמל "לבנים", ועל רקע זה מנייתה קפצה בכ-90% מתחילת השנה ומשקפת לחברה שווי של כ-310 מיליון שקל.

בחודש שעבר פרסמה תדיראן תוצאות משופרות, על רקע החלטת החברה לצאת מתחום פעילות השיווק של מוצרי חשמל "לבנים". בסיכום הרבעון השני נהנתה תדיראן משיפור של 10% בהכנסותיה, המיוחס בעיקרו לעלייה בכמות המכירות ובמחירי המזגנים. למרות זאת, השפעות מט"ח פגעו ברווח הגולמי, שירד ב-3% לכ-39 מיליון שקל, והרווח התפעולי ירד ב-6% ל-15 מיליון שקל.

ואולם, אחרי שהפסידה יותר מ-12 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, מהפחתת זכויות הפצה של המותג AEG, ההפסדים מסעיף זה הסתכמו ברבעון השני ב-4.5 מיליון שקל "בלבד", מה שסייע לחברה להגדיל את רווחיה ברבעון ב-164% לכ-10 מיליון שקל. בסיכום מחצית השנה הראשונה הכנסות תדיראן עלו ב-8% ל-314 מיליון שקל, והרווח הנקי כמעט הוכפל והגיע ל-13.5 מיליון שקל.

עזריאלי רוצה להתמקד בנדל"ן

סופרגז, המעסיקה כ-350 עובדים, פועלת בעיקר בתחום של שיווק ואספקת גפ"מ (גז המשמש לתעשייה, חימום, בישול והסקה). נוסף על כך היא פועלת בהקמה והפעלה של רשתות חלוקת גז טבעי, באמצעות חברה בת המוחזקת בשיתוף עם שפיר הנדסה. אשתקד מכרה סופרגז פעילות בתחום המערכות הסולארית תמורת 174 מיליון שקל וברווח נטו של כ-30 מיליון שקל.

עזריאלי מחזיקה בסופרגז באמצעות חברת גרנית הכרמל, שנוסף על כך מחזיקה גם בחברת הדלק סונול שגם היא נמצאת על המדף. זאת, כחלק מחיסול החזקותיה של גרנית הכרמל במטרה להתמקד בפעילות הליבה שלה בתחום הנדל"ן המניב.

כחלק ממכירת החזקות גרנית הכרמל, בשנה שעברה מכרה עזריאלי את חברת הצבע טמבור לידי חברת קוסטו מסינגפור תמורת כחצי מיליארד שקל, ומכרה את החזקותיה המרכזיות של חברת התשתיות GES במתקן ההתפלה "דרך הים" בחוף פלמחים, לידי קבוצת המוסדיים קרן תש"י תמורת 430 מיליון שקל.