מט"ח: הדולר היציג צנח ב-1% ל-3.866 שקלים; האירו נחלש

האירו נחלש קלות ל-4.369 שקלים ■ בסיכום שבועי הדולר צנח מול השקל ב-1.6% והאירו נחלש כ-0.15% ■ את שנת תשע"ה סיים הדולר בעלייה של כ-8% מול השקל ואילו האירו רשם ירידה של כ-7%

דולר-סימן שאלה-כסף / צילום: שאטרסטוק
דולר-סימן שאלה-כסף / צילום: שאטרסטוק

השקל התחזק היום (ו') מול שני המטבעות הזרים המובילים בשוק המט"ח המקומי: הדולר היציג נחלש בכ-1% מול השקל ל-3.866 שקלים והאירו היציג נחלש קלות ל-4.369 שקלים. בסיכום שבועי הדולר צנח ב-1.6% מול השקל והאירו נחלש בכ-0.15%. את שנת תשע"ה סיים הדולר בעלייה של כ-8% מול השקל ואילו האירו רשם ירידה של כ-7%. 

כלכלני בנק לאומי ממליצים להחזיק את החשיפות המט"חיות בתיקי ההשקעות ללא גידור, זאת למרות האפשרות שרגיעה בשווקים תביא לתיסוף נקודתי בשער השקל.

בשבוע הבא תתפרסם החלטת הריבית של הפדרל ריזרב בארה"ב, ועדיין עולות ספקולציות באשר לכוונת הבנק המרכזי - "יעלה או לא יעלה" את הריבית לראשונה מאז 2008.

בבנק אגוד מציינים כי על רקע התנודתיות הרבה בשווקים נראה כי כל נתון המתפרסם בסין מקפיץ את המשקיעים שגם ככה דרוכים לקראת החלטת הריבית של הפד בארה"ב. בנוסף, הממשל הסיני הודיע על פתיחת שוק המט"ח המקומי גם לבנקים מרכזיים בעולם במטרה לתמוך בכלכלה ולהחליש את היואן ומקל על אנשים ממדינות שונות להחזיק בנכסים הנקובים ביואן.

לדבריהם, מה שהעיב על שער הדולר השבוע היתה ירידת מחיר הנפט וכן החשש של המשקיעים שמחיר הנפט ימשיך לרדת.