הצצה לקולקציות המוצלחות במיוחד בשבוע האופנה בניו-יורק

שבוע האופנה בניו-יורק, שייסגר מחר, מציג סצנה מבעבעת של עשייה מרתקת ואסקפיסטית ■ 9 ימי תצוגות של מאות בתי אופנה ומעצבים שאפתנים צובעים את עונת אביב-קיץ 2016 באופטימיות מפתיעה

BCBG / צילום: רויטרס
BCBG / צילום: רויטרס

בוהו-שיק לנצח / BCBG

שמש, ים, חול, שמלות מקסי קלילות, חצאיות, מכנסיים קצרים ומכנסיים מתרחבים - קולקציית האביב-קיץ שהציג בית האופנה האמריקאי BCBG, מבית היוצר של המעצב מקס עזריה, צרחה קיץ בוהמייני.

כשהמנהלת האמנותית של המותג נשאלה מאחורי הקלעים על מקור ההשראה לאוסף אמרה "רצינו להביא את הסגנון של קליפורניה למסלול. זה פאנקי, כיף ומגניב".

התלבושות הגיעו בגווני פסטל מענגים, ששידרו הרבה אור ונוחות. על המסלול כיכבו דוגמניות בשמלות קלילות, פשוטות ואופנתיות, באורכים שונים, בעיקר בהדפסי פרחים לבנים וצבעוניים.

לעומתן, נראו המכנסיים בגוונים מתכתיים ובפסים אנכיים, והיו גם כמה מעילים בחתכים ובהדפסים נקיים וזוויתיים, שקיבלו טוויסט מסוגנן במיוחד, בשילוב עם מכנסיים, שמלות ומכנסיים קצרים.

לכל הקסם הזה הוסיפו גם כובעי 'הבאקט' החמודים שבאופן מפתיע נראו מלאים בשיק צעיר.

BCBG / צילום: רויטרס
 BCBG / צילום: רויטרס

אורחת הכבוד / ז'יבנשי

לא פחות מ-80 דוגמניות צעדו על המסלול במופע המרהיב של ז'יבנשי, שנערך באופן סימבולי על גדות נהר ההדסון, ביום השנה לפיגועי 11 בספטמבר. ברקע מגדל החופש, שנבנה על חורבות מרכז הסחר העולמי.

רבים ממראות הקוטור שהוצגו על המסלול היו פרשנות מחודשת לחתימתו של המנהל האמנותי של המותג, ריקרדו טישי, כמו מעילים זורמים בסגנון הקימונו, שמלות בהשראת הלבשה תחתונה וחייטות גבריות. והפעם בטון מתון וחושני יחסית לקולקציות הקודמות שלו. "ההשראה הייתה משהו שיש לכולנו במשותף, למרות המיניות וצבע העור שלנו" אמר מאחורי הקלעים "לבוש שנע בין האלמנטים של גבריות ונשיות, כפי שניתן לראות בשמלות החתונה ואז בטוקסידו". המופע החגיגי הוקרן בחלקים שונים של העיר ניו-יורק, כולל בסוהו ובטיימס סקוור, ובין 2,000(!) האנשים שהוזמנו לתצוגה נכחו גם עשרות סלבריטאים בקהל, מסטיבן טיילר, ניקי מינאז', ג'ניפר הדסון, ג'וליה רוברטס, קים קרדשיאן וקניה ווסט וקולגות כמו מייקל קורס וטורי ברץ'.

ז'יבנשי / צילום: רויטרס
 ז'יבנשי / צילום: רויטרס

מידה אפס / ויקטוריה בקהאם

הרבה דברים טובים אפשר לומר על הבגדים בקולקציה שהציגה ויקטוריה בקהאם, אבל נדמה שענייני אופנה וטרנדים מקבלים מקום שולי לצד הביקורת הנוקבת שנמתחה עליה במדיה, על שימוש בדוגמניות רזות מדי. נכון, לא מדובר בנושא חדש - מדוגמניות ועד מעצבים, מרשתות ועד ועורכות - כמעט כל מי שלוקח חלק בתעשייה האופנה של היום אחראי למודל הגוף הלא-מציאותי שהפך לאידיאל. אולי העובדה שבקהאם היא אחת המעצבות הרווחיות ביותר בתעשייה היום, היא יכולה להרשות לעצמה לשים פס על כולם, כולל על עניינים של מוסר ומסר חברתי. שלא לומר - גם פרסום רע הוא פרסום.

ויקטוריה בקהאם / צילום: רויטרס
 ויקטוריה בקהאם / צילום: רויטרס

המפתיעה לטובה / טורי ברץ'

ללא השכלה פורמלית, ועם מטען אישי של אם ל-6 ילדים, הפכה טורי ברץ' למיליארדרית מפתיעה ולאחד השמות הבולטים בתעשיית האופנה האמריקאית. את חתימתה האתנית והבוסרית היא מטביעה הפעם דרך חולצות רקומות, פסי כותנה, שמלות משי עם שולי תחרה, חולצות אורגנזה שקופות, מעילי פשתן בהירים, עקבי זהב פיסוליים ותיקי טוויד "אני מתעניינת ביופי שנמצא במקומות לא צפויים" אמרה "אני אוהבת לערבב דברים, שרלבנטיים בכל מקום שאת נמצאת בו". בין הפריטים האלגנטיים לערב לבין אלה הבוהמיינים של הבוקר, הציגה ברץ' גם אוסף ספורטיבי, פרקטי, מסוגנן ויפה.

טורי ברץ' / צילום: רויטרס
 טורי ברץ' / צילום: רויטרס

פופ סטאר / ג'רמי סקוט

"פלסטיק הוא פנטסטי" כך סיכם ג'רמי סקוט את מצב הרוח שלו לאביב-קיץ 2016. הקולקציה התוססת שלו, עוצבה הפעם בהשראת "הבנות המגניבות בלואר איסט סייד של האייטיז" וכללה בין היתר שמלות עשויות פנלים של פרספקס, צבעים בהירים עם הדפסים תוססים ותכשיטי פלסטיק נוצצים. הדוגמניות עלו למסלול עם פאות מוגזמות, שנראו כמו קריקטורה בלתי מתנצלת, וכמחווה לוולגריות דראגית. המופע התיאטרלי, הססגוני והעשוי לעילא הזה, היה צפוי. מאז שסקוט השיק את המותג הקרוי על שמו בסוף שנות ה-90, הוא מצטיין בנטיית הפופ-ארט שהפכה לכתב-ידו המזוהה, ובכל זאת, הוא מצליח להפתיע ולחדש. זו גדולתו של מעצב.

ג'רמי סקוט / צילום: רויטרס
 ג'רמי סקוט / צילום: רויטרס

חגיגות העשור / פיליפ לים

"לעצור ולהריח את הפרחים" הייתה הכותרת שנתן המעצב פיליפ לים לקולקציה שציינה את עשור למותג שלו. לכאורה הבגדים נראו מינימליסטיים. הם נצבעו בגוונים מינרליים של ירוק, כחול עמוק, לבן וחול, ושידרו רוגע אומנותי ומתוחכם. לים, שתמיד מתגאה בחשיבה מחוץ לקופסא, הקפיד גם הפעם על מראה שכבות עמוס בחתכים סימטריים ובקפלים, רצועות בד שעטפו בדי טאפטה פרחוניים ומפוספסים בפסים דקים, לצד פריטים כמו צווארונים, סריגים, ושרוולים מיוחדים, בטכניקה מסקרנת. ושוב לים הוכיח כי האתגר ופריצת הגבולות של עצמו חיוניים לו, וגם כשהוא מפריז בהם התוצאה היא יצירת מופת.

פיליפ לים / צילום: רויטרס
 פיליפ לים / צילום: רויטרס

ג'מייקה סטייל / טומי הילפיגר

אחרי המופעים הקודמים של הילפיגר, שכללו בין היתר סטים ששכפלו הרים מושלגים, מאליבו ופסטיבל מוזיקה מהסיקסטיז, הגיע תורם של החופים האקזוטיים של האיים הקריביים. ואם הילפיגר לא יכול להגיע אל הים - הים יגיע אליו. הודות לשיתוף פעולה עם המעצב רנדל פיקוק, הילפיגר הצליח להביא אל הקהל טעימה מהנוף של החוף החולי של האי היוקרתי מוסטיקבמחווה לאקזוטיקה הקאריבית כהשראה המרכזית שלו לקולקציה. האורחים הוזמנו לשבת על כיסאות מתקפלים מעץ על רצפה מכוסת חול, סביב בריכת שחייה ענקית, מוקפת במסלול טיילת עבור הדוגמניות, בעצי דקל, ובפסקול של בוב מארלי. על הטיילת הלכו הדוגמניות בחליפות פיג'מה בהדפסים טרופיים, שמלות מיני בעור מפוספס, מחרוזות סרוגות, מכנסי ג'ינס רחבים דהויים, ושאר פריטים יפים, עם קלאסיקות מעודכנות ברוח הילפיגר הסטודנטיאלית. את המופע המרשים חתמו שמלות מקסי מתנפנפות, וכצפוי, בסיומו כל הדוגמניות הסתערו על המים.