מסתמן: שכר החיילים בצה"ל יעלה בכ-50%

בשורה לחיילים בסדיר בצה"ל וגם להורים שלהם: ועדה שהוקמה בעקבות אישור הממשלה להעלות את שכר חיילי החובה צפויה להמליץ על העלאה דרמטית של השכר

חיילים וקצינים ביום הזיכרון / צילום: רויטרס
חיילים וקצינים ביום הזיכרון / צילום: רויטרס

הוועדה שהוקמה על מנת להכריע בוויכוח בין שר האוצר ושר הביטחון בעניין העלאת שכר חיילי החובה, צפויה להפתיע ולהמליץ על העלאה משמעותית של השכר בכ-50%.

על-פי ההמלצה שצפויה הוועדה להגיש בשבוע הבא, שכר החיילים הקרביים יועלה מ-1,080 שקל כיום ל-1,620 שקל. שכרם של תומכי לחימה יועלה מ-780 שקל ל-1,170 שקל, ואם תאושר ההמלצה, שכר החיילים העורפיים יועלה מ-540 שקל כיום ל-810 שקל.

הוועדה הוקמה לאחר שלפני כחודש וחצי אישרה הממשלה עקרונית את העלאת שכר חיילי החובה. הסיבה להקמתה הייתה ויכוח שהתפתח בין שר האוצר כחלון לבין שר הביטחון יעלון שהעדיף שההעלאה בשכר תינתן לחיילים במענק השחרור. כחלון, לעומתו, העדיף שההעלאה תינתן מדי חודש בתלוש השכר הצבאי.

בסוף 2014 אישר שר הביטחון משה יעלון את העלייה האחרונה בשכר חיילי החובה. משכורתו של לוחם בצה"ל עלתה בכ-200 שקל, תומכי לחימה והחיילים העורפיים זכו לתוספת של כ-100 שקל.

הורים לחיילים ועמותות המסייעות לחיילים במצוקה זעמו על העלייה האחרונה בשכר. לטענתם מדובר בעלייה זעומה בלבד, והם דרשו תוספת גדולה יותר לשכר החיילים.