עשרות מ' ש' בשנה - להסיע חיילים לקריית ההדרכה החדשה

קריית ההדרכה בצומת הנגב תאוכלס עד סוף השנה, רכבת אין ומשרד הביטחון נאלץ לפרסם מכרז לבחירת חברת היסעים

משרד הביטחון פרסם אמש (א') מכרז לבחירת חברה שתספק שירותי הסעה לחיילים המשרתים בקריית ההדרכה שבצומת הנגב. זאת לקראת אכלוס מאסיבי של הקריה מיד אחרי החגים - ובסופו ישרתו בבסיס החדש כ-10,000 חיילים.

עלות ההתקשרות של משרד הביטחון עם החברה שתיבחר לאספקת שירותי ההסעה לחיילים הוערכה בכמה עשרות מיליוני שקלים בשנה. משך ההתקשרות הצפויה בין משרד הביטחון לחברה שתיבחר הוא כ-5 שנים, וזאת עד שיימצא פתרון קבע - כמו פתיחת קו רכבת מבאר-שבע לקריית ההדרכה החדשה.

במשרד הביטחון אמרו היום (ב') ל"גלובס" כי הכרעה במכרז צפויה בתוך שבועות אחדים, וזאת על רקע היעדר תשתיות תחבורה מתאימות לחיילים שכבר משרתים בקריית ההדרכה.

החברה שתיבחר במכרז תידרש להקים 19 נקודות איסוף של חיילים בכל רחבי הארץ ולהסיע אותם אל קריית ההדרכה בימי ראשון ולהחזיר אותם ממנה בסופי שבוע ובערבי חג. המכרז פונה לחברות שמחזיקות בצי של יותר מ-80 אוטובוסים. בנוסף, החברה שתיבחר תידרש להפעיל מערך של סדרנים, לדאוג לסידורי אבטחה, להקים מוקד טלפוני לחיילים, לפתח אפליקציה ייעודית לפרסום זמני הנסיעות ועוד.

במשרד הביטחון אמרו היום כי לפרסום המכרז שותפים גם משרדי ראש הממשלה והתחבורה.

האכלוס הראשוני של קריית ההדרכה החל כבר לפני מספר חודשים ויושלם עד סוף השנה. במערכת הביטחון תבעו כבר לפני כ-3 שנים הקמה של קו רכבת מבאר-שבע אל צומת הנגב, כדי לענות על צרכי המשרתים במקום, אך קו כזה לא נמצא בתכנון - בעיקר בשל היעדר תקציב. על-פי הערכות, מדובר בהשקעה של כ-400 מיליון שקל.