ועדת הכספים אישרה את תקציב חברת "דירה להשכיר"

זאת, לאחר שראש מטה הדיור במשרד האוצר, אביגדור יצחקי, התחייב שפתרונות הדיור שהחברה תציע, הן להשכרה והן למגורים קבועים, יוצעו לכלל האוכלוסייה

לאחר שבשבוע שעבר סירבה ועדת הכספים לאשר תקציב לחברה הממשלתית "דירה להשכיר", אישרה היום (ב') הוועדה את התקציב האמור שעומד על 41 מיליון שקל. מדובר בהעברה התקציבית השנייה לחברה כאשר הקודמת עמדה על סך של 15 מיליון שקל. הסכום שהועבר מהווה את ההון העצמי של החברה כדי שתוכל להמשיך ולפעול.

לאחר שסירב בשבוע שעבר להעביר את התקציב, שינה יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני (יהדות התורה) את דעתו, לאחר שראש מטה הדיור במשרד האוצר, אביגדור יצחקי, התחייב בפניו ובפני חברי ועדת הכספים, שפתרונות הדיור שהחברה תציע, הן להשכרה והן למגורים קבועים, יוצעו לכלל האוכלוסייה.

בדיון שהתקיים בנושא בחמישי שעבר, דרש גפני מהנהלת "דירה להשכיר" ומנציגי האוצר לבטל את הקריטריון של מיצוי כושר השתכרות כתנאי לקבלת הזכאות למגורים באמצעות החברה. משהדבר נענה, כמו גם בקשת כלל חברי הוועדה לפתוח את הנושא לכלל האוכלוסייה, בקשת ההעברה אושרה. כמו כן, קיבלו חברי הוועדה היום סקירה על היקף פעילותה כפי שביקשו בישיבה הקודמת. במקביל הודיע יו"ר הועדה גפני כי ועדת הכספים תעקוב אחר פעילות החברה והשגת היעדים שהוצבו לה.

ראש מטה הדיור, אביגדור יצחקי, אמר היום בדיון: "החברה הוקמה בקדנציה הקודמת ותפקידה להגדיל את מספר הדירות להשכרה בישראל במחירים נמוכים ממחיר השוק. חלק מהפרויקטים כבר הסתיימו, בינתיים, בעיקר במרכז אך גם מעבר לכך. היזם יפעיל את הפרויקט במשך 20 שנה ו-25% מהדירות במחיר מופחת 20% ממחיר השוק. אנחנו נשווה הקריטריונים לאלו של תכנית מחיר למשתכן רק מחוסרי דיור ללא כל תבחינים נוספים. החברה תפעיל יזמים פרטיים ואף גופים מוסדיים שישקיעו בתחום הנדל"ן להשכרה, כאשר החברה תפקח על הסטנדרטים של הבנייה, על הניהול השוטף ועל העמידה בתנאי המכרזים. השוכרים יוכלו לשכור לטווח ארוך ולהאריך את משך החוזה, כאשר שכר הדירה ידוע מראש לכל אורך התקופה".