72% מהוצאות הרכש של הליגות הבכירות - בינן לבין עצמן

מועדון סגור: באנגליה, ספרד, גרמניה, איטליה וצרפת בזבזו הקיץ סך של 3.292 מיליארד אירו על שחקנים חדשים, כאשר הרוב המוחלט של הסכום התגלגל בתוך הליגות הנ"ל; ליגות מחוץ לאירופה קיבלו מחמש הליגות הבכירות 110 מיליון אירו ■ המרוויחה הכי גדולה בשוק של 2015: מונאקו

אנתוני מרסיאל חלוץ מנצ'סטר יונייטד / צלם: רויטרס
אנתוני מרסיאל חלוץ מנצ'סטר יונייטד / צלם: רויטרס

3.292 מיליארד אירו - זה הסכום שהוציאו 98 מועדוני חמש ליגות הכדורגל הבכירות באירופה (אנגליה, ספרד, גרמניה, איטליה וצרפת) בשוק העברות השחקנים של קיץ 2015, כאשר 71.6% מתוך הסך הכל (2.36 מיליארד) עבר באופן ישיר בין מועדונים מהליגות הנ"ל. כך עולה מדוח שמפרסמת פקולטת חדר הכדורגל השווייצרית CIES, המקבלת את נתוניה מפיפ"א.

ליגות אירופיות אחרות קיבלו מחמש הליגות הבכירות כספים בשווי 591 מיליון אירו עבור שחקנים שנרכשו במהלך החלון; ליגות נמוכות במדינות היבשת - 231 מיליון אירו; ליגות מרחבי העולם שאינן חברות באופ"א - 110 מיליון אירו בלבד.

המספרים הנ"ל כוללים "עמידה ביעדים" - כלומר מדובר על סכומי ההעברות המקסימליים (דוגמה נפוצה ל"יעדים" - מספר הופעות שרושם השחקן במדי הקבוצה הרוכשת).

הקבוצה שהכניסה את הסכום הגבוה ביותר הקיץ ממכירת שחקנים היא מונאקו מהליגה הצרפתית - 203 מיליון אירו בסך הכל, כאשר הכסף הגדול ביותר יגיע ממנצ'סטר יונייטד, עבור אנתוני מרסיאל (שסכום ההעברה המקסימלי שלו, על-פי הפרסומים, יוכל להגיע ל-80 מיליון אירו). החלוץ הצעיר ׁ(19) כבר התחיל לפרוע שטרות באולד טראפורד, עם ארבעה שערים בשלוש ההופעות הראשונות שלו אצל "השדים האדומים". ז'ופרה קונדוגביה (עבר לאינטר) ועוד שישה שחקנים נוספים שנמכרו בכסף הביאו את הבוננזה הגדולה של מונאקו, שבעליה הוא האוליגרך דמיטרי ריבולובלב.

אגב, 11 מבין 15 הקבוצות שהכניסו הכי הרבה כסף ממכירת שחקנים הקיץ - משתתפות הקיץ בשלב הבתים של ליגת האלופות.

יש לציין כי מונאקו גם סיימה את קיץ 2015 כמרוויחה הגדולה ביותר "נטו" (הכסף שנכנס ממכירת שחקנים בקיזוז הסכומים שיצאו על רכש) בשוק ההעברות, עם עודף של 121 מיליון אירו. השחקן הכי יקר שנחת הקיץ בריביירה הוא איבן קבאליירו הפורטוגלי, שנרכש מבנפיקה. במקום השני בדירוג הזה וולפסבורג (עודף של 46 מיליון אירו, בעיקר בשל מכירת קווין דה ברוינה למנצ'סטר סיטי), ואחריה פאלרמו (44 מיליון) מלאגה (30) וסביליה (29).

כרגיל בשנים האחרונות, קבוצות השייח'ים של מנצ'סטר סיטי (166 מיליון) ופ.ס.ז' (99 מיליון) מובילות את טבלת הבזבזניות "נטו", אבל בקיץ האחרון התחרות הייתה צמודה מצד מנצ'סטר יונייטד (93 מיליון).