גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

השכר בשיווק: מתחילים ב-12 א' ש' בחודש, מגיעים ל-45 אלף

רמות השכר בתחום השיווק בחברות מוצרי הצריכה נותרו יציבות, ועלייה קלה נצפתה בשכר של אנשי השיווק הדיגיטלי ■ מגמה נוספת: עלייה בחיפוש אחר תפקידי ניהול מותג, לעומת ביקוש מופחת לבכירים כמו סמנכ"לי שיווק או מנכ"לים ■ מדריכים בתחום

ארנון הראל / צילום: אמיר
ארנון הראל / צילום: אמיר

ניתוח טבלת נתוני השכר של מקצועות השיווק ממשיך להצביע, גם השנה, בדומה לשנה קודמת ולזו שלפניה - על קיפאון מסוים ברמות השכר של העוסקים בתחום השיווק, בעיקר בתפקידים קלאסיים או מסורתיים. זאת בשעה שבקרב בעלי תפקידי השיווק הדיגיטלי חלה עלייה קלה ברמות השכר ובביקושים לבעלי תפקידים.

חני יעקבי, מנכ"לית Manpower Professional, מסבירה: "רמות השכר בתחום השיווק בחברות של מוצרי צריכה נותרו יציבות, וזיהינו עלייה קלה ברמות השכר של אנשי השיווק הדיגיטלי. עוד זיהינו, עלייה בחיפוש אחר תפקידי ניהול מותג, בשעה שפחות חברות חיפשו בעלי תפקידים למשרות בכירות, כלומר סמנכ"לי שיווק או מנכ"לים".

יעקבי מספרת על מגמה במחלקות השיווק של חברות מוצרי הצריכה, אשר לפיה מכניסים את נושא הדיגיטל In House. "בעבר לא מעט ארגונים נעזרו בחברת מיקור-חוץ לנושא הדיגיטל, אולם היום יותר ויותר חברות מגייסות בעלי תפקידים בפונקציה הדיגיטלית שנכנסת פנימה הביתה".

את התחזקות השיווק הדיגיטלי היא מזהה בזווית נוספת: "במהלך השנתיים האחרונות חלק גדול מתפקידי השיווק הקלאסי הוסבו לשיווק הדיגיטלי, ובמקביל בחברות בונים תפקידים שמטפלים בנישות מאוד ספציפיות בתוך עולמות הדיגיטל, לדוגמה ניהול קמפיינים בפייסבוק או בכל מדיה חברתית אחרת. במקומות עבודה רבים יש מי שמאייש תפקיד, שבעבר לא היה מוגדר לבעל תפקיד מסוים - וזה בא על חשבון השיווק המסורתי".

גם רוני בכר, ראש צוות השמת שיווק בחברת ההשמה קודקס, המתמחה בהשמת אנשי יחסי ציבור, פרסום ודיגיטל, מזהה את מגמת הגידול בתחום הדיגיטל. לדבריו, "אם בעבר ארגונים חיפשו מנהל דיגיטל, שטיפל בשורה של פונקציות ארגוניות בתחום הדיגיטל, הרי עם עליית חשיבותו של תחום הדיגיטל בארגון, התפתחו גם סגמנטים מובחנים עם תחומי מומחיות שונים.

"במקביל למגמה הזו, יש היום ציפייה מאנשי השיווק להגיע עם טווח רחב של כישורים: בנוסף לרקע שיווקי וניסיון בתחום, יש ערך רב גם ליכולת אנליטית גבוהה, שליטה בתחום הפרסום באונליין וגם הבנה פיננסית מעמיקה. היום אנשי שיווק בארגונים אחראים על כל היבטי המוצר או השירות שבאחריותם, ובכך הם הופכים להיות לאחד הכוחות המשפיעים בתוך הארגון".

בהשוואה לטבלת נתוני השכר של 2014 השינויים המינוריים כאמור נצפו למשל ברמות השכר של Key Account Manager בתחום מוצרי הצריכה, שבוותק של 3-5 שנים טווח השכר עלה מ-12-15 אלף שקל בחודש ל-14-18 אלף שקל בחודש; גם רמות השכר של תפקיד מנהל תחום השיווק עלו במעט: מנהל תחום שיווק עם ותק של 3-5 שנים משתכר כ-18-20 אלף שקל בחודש, לעומת טווח של 15-17 אלף שקל לפי אומדן שנת 2014; מנהל תחום שיווק עם ותק של מעל חמש שנים יגיע לרמת שכר של 20-23 אלף שקל, לעומת טווח של 17-22 אלף שקל בטבלאות השכר אשתקד.

מנהלי המותג "נתקעים"

לצד התרחבות של תפקידים שמטפלים באספקטים שונים בעולמות הדיגיטל מספרת יעקבי על שתי תופעות נוספות שהיא מזהה מהשטח: "חברות מוצרי צריכה ביטלו תפקיד שבהגדרתו היה ניהול תחום, שלמעשה היה שלב בין תפקיד של ניהול מותג לתפקיד של ניהול שיווק. הרעיון ברוב המקרים הוא לשטח את המבנה הארגוני.

"בנוסף, ראינו לא מעט מקרים שבהם מנהלי מותג לא מצליחים להתקדם ונשארים בתפקיד לאורך זמן; הייתי מגדירה את זה כסוג של ישיבה על הגדר".

ומה קורה בענף המכירות? "בחברות מוצרי צריכה יש מגמה של מעבר מחיפוש אחר תפקידי מכירות, שבהגדרה הפשוטה הם אלה שדואגים להכניס את הכסף לחברה, לבין תפקיד שמגדיר איש סחר, כלומר כולל אחריות אסטרטגית לצד שיתופי פעולה, עריכת חוזים, הסכמים ועוד".

- האם את צופה שינוי בביקוש לתפקידי השיווק?

"אנחנו לא חושבים שיהיו שינויים משמעותיים בביקוש במשרות שיווקיות לשנה הבאה. מה שכן, נמשיך לראות גידול בביקוש אחר משרות בעולמות של הדיגיטל, כולל בתפקידי נישה".

ארנון הראל

תפקיד: מנהל השיווק של יקבי רמת הגולן

ותק בתפקיד: 6 שנים

גיל: 52

מצב משפחתי: נשוי+3

מגורים: מרום גולן

השכלה: אקדמית

מנהל השיווק של יקבי רמת הגולן, ארנון הראל, מתגורר בקיבוץ מרום גולן מאז 1968. אל הקיבוץ הגיע כילד בגיל חמש. כפי שהוא מעיד על עצמו, הוא מחובר בצורה עמוקה לגולן, אזור בו הוא בילה ומבלה את רוב חייו. לפני שמונה לסמנכ"ל השיווק של יקבי רמת הגולן, שימש הראל כבוקר ועבד יום-יום עם הבקר בקיבוצו.

"אני מאוד אוהב את תפקידי, שכולל עבודה מאתגרת. החיבור של המוצר לאזור הגידול שלו מחזק מאוד את הקשר שלי עם המותג. זו לא רק עבודה אלא זו דרך חיים. השיווק בענף היין שונה מענפים אחרים. זהו שיווק של מוצר עם תשוקה ועם חיוך, מוצר שנעים לשווק אותו".

- מהן הדרישות ממנהלי השיווק של היום?

"אנשי השיווק של היום חייבים להיות זריזי מחשבה ורגישים לשינויים. מחובתנו להיות מחוברים ללקוחות האמצע, כלומר לסיטונאים, לקמעונאים, למסעדנים וכדומה. משום שלתפיסתי, הם אלה שמנהלים ערוץ פתוח מול הצרכן הסופי. הסגמנט שעליו אנחנו בונים את צמיחת הענף לשנים הבאות מתמקד בצרכנים בטווח גילאי 30-50, שמבחינתי מוגדרים כצעירים; כך שבמוצר שמרני כמו יין צריך לדבר אליהם בשפה שלהם, הכוללת את המדיה הדיגיטלית למשל. זהו אתגר גדול ומורכב, אך הכרחי".

- מהו המקום שלתפיסתך מהווה תחום השיווק בארגון?

"בארגון שחפץ חיים, ובעיקר בעסק שלא רוצה להיתפס ככזה שמוכר מוצר צריכה נפוץ או יומיומי, אלא מוצר צריכה הממוצב כפרימיום - השיווק חייב להוביל את הארגון. על קברניטי השיווק מוטלת המשימה להתוות אסטרטגיה, לכתוב ולהוביל את החזון של החברה. המכירות הן נגזרת של השיווק, כאשר המותג הוא המלך. לא מספיק שיהיה לך מוצר מעולה - כמו שיש לנו - צריך לעורר אצל הצרכנים את התשוקה לרכוש את המוצר, ולמצב אותו מבחינה תמחירית, כך שנוכל לגזור עליו את הפרמיה שלתפיסתנו היא הנכונה".

- אילו שינויים התרחשו לדעתך ברמות השכר של אנשי השיווק?

"אני פחות בקיא במה שקורה אצל המתחרים ואצל אנשי שיווק בענפים אחרים. אני יודע שאצלנו, אנשי השיווק נמנים עם קבוצת השכר הגבוה, וזה כאמור בגלל חשיבות השיווק לקיומו של הארגון".

- לאן צועד תחום השיווק בעולם הדיגיטלי? כיצד אתם כחברה העוסקת בייצור של מוצר מסורתי משלבים את העולם הדיגיטלי בתכנית השיווקית?

"כיום אנחנו משקיעים הרבה יותר בתחום הדיגיטלי מתוך הבנה שהצרכנים נמצאים ברשת - בין אם באתרים המסורתיים או ברשתות החברתיות. ברור לנו שבתוכנית השיווקית מחובתנו לתת הרבה משקל לפרסום במדיה הזו, ועל כן הקצנו תקציבים מיוחדים וכוח-אדם המתמחה בתחום; זאת במטרה לייצר את התכנים הרלוונטיים למדיה האלקטרונית. בשורה התחתונה, הזזנו חלק נכבד מתקציב השיווק שלנו לערוצים האלה".

- האם החוק המחייב הערות אזהרה בפרסומים ליין, פוגע בפרסומים ובהיקפי הצריכה?

"לטעמי, חוק האלכוהול לא פוגע בהיקפי הצריכה. מבחינתי, יין הוא מוצר בריא אם שותים אותו במידה. זהו מוצר שמוסיף חוויה לכל אירוע ולכל ארוחה. בעבודה נכונה נחריג את היין מהתודעה, כי מדובר במשקה אלכוהולי מובהק. למעשה יש הבדל: יין הוא מוצר חקלאי, ובמקרה שלנו הוא מוצר ישראלי שממלא אותנו בגאווה ישראלית. בעבודה נכונה, אני חושב שהצריכה יכולה רק לעלות".

- כחברה ישראלית אתם בוודאי נתקלים בפעילות היצוא והשיווק בחו"ל - בעיקר בהיותכם ממוקמים ברמת גולן. האם נתקלתם בחרמות על התוצרת הישראלית בכלל ועל תוצרת מהגולן בפרט?

"אחד היעדים הברורים של יקבי רמת הגולן מתמקד ביצוא. כיום, כ-25% מהתוצרת שלנו אנחנו מייצאים - בעיקר לאירופה ולארה"ב, ונתח קטן יותר למדינות המזרח הרחוק. אנחנו משקיעים הרבה מאוד משאבים ביצוא, והיין שלנו זוכה להכרה בין-לאומית בזכות איכותו. ואכן, הצרכן מעבר לים אוהב את המוצר שלנו. אנחנו לא מתעסקים בפוליטיקה, ולא נכחיש, כי הישראליות שלנו מערימה עלינו קשיים בעיקר באירופה. אבל בשורה התחתונה מדי שנה היקפי היצוא שלנו גדלים, והתקווה היא להמשיך לגדול גם בשנים הקרובות".

- ענף היין עבר שינוי דרמטי בשנים האחרונות. איך מתמודדים עם זה?

"שוק היין הוא תחרותי מאוד, וכמו ענפים רבים אחרים מחוסר שיווי משקל, כאשר ההיצע עולה על הביקוש. רוב היקבים מגדילים את המלאי שלהם, מה שמצריך אותם למכור את היין שלהם בזול לחיסול המלאים, ובכך הם מושכים את כל השוק מטה. אנחנו, בתור יקב איכותי שמייצר יינות פרימיום, פחות חשופים למלחמת המחירים שיוצר שוק לא נכון ולא מאוזן. ביינות מסדרת חרמון אנחנו בהחלט חווים את התופעה - שם למחיר יש חשיבות יותר גדולה בהחלטת הקנייה, ובסגמנט הזה אנחנו נדרשים למלחמה קשה יותר שבאה לידי ביטוי במחיר.

"בתור מי שאמון על השיווק בחברה, אני רואה חשיבות עצומה במיצוב ומיתוג המותג כפרימיום - מה שמאפשר לנו לצאת ממרחץ הדמים הזה, של 4-5 יינות ב-100 שקל. זו מלחמה יומיומית, ואני חושב שאנחנו עומדים בה בכבוד".

שיווק

עוד כתבות

פליטים עזתים ברפיח / צילום: Reuters, IBRAHEEM ABU MUSTAFA

המומחה שמסביר: למה החליטו בעולם שרפיח היא הקו האדום

פלישת צה"ל לרפיח, בין המעוזים האחרונים של חמאס בעזה, עומדת בלב הדיון על עתיד המלחמה ● "העיר הפכה לסמל של המצוקה הפלסטינית והפליטות בעיני העולם", אומר ד"ר הראל חורב, מומחה לחברה הפלסטינית ● בראיון לגלובס הוא מסביר מדוע ישראל טועה בהתנהלותה ברפיח, מתייחס לפלונטר מול ארה"ב ומסביר מדוע חמאס ממשיך לסרב לעסקת חטופים

פרויקט תמ''א 38 בחיפה / צילום: פאול אורלייב

משרד המשפטים יוזם: יזמי התחדשות עירונית יתחייבו מראש על מועד מסירת הדירות

שורת תקנות שיזם משרד המשפטים, שיידונו בקרוב בוועדת הפנים של הכנסת, יחייבו יזמי התחדשות עירונית במתן מועדי מקסימום לאישור תוכנית הפרויקטים שלהם ואכלוס הדירות שהם מקימים ● תקנות בולטות נוספות הן חשיפת ערבויות מחייבות, גילוי ניגוד אינטרסים של היזמים, וידוא שהדיירים מבינים את ההסכם ועוד

הסכם אינו נדרש כתנאי עבור זוגות במערכות יחסים כאלה ואחרות / צילום: Shutterstock, Viacheslav Lopatin

זוג הקפיא עוברים ואז נפרד. האם האישה תוכל להשתמש בהם?

כשלושה עשורים לאחר פרשת נחמני, בתי המשפט עדיין נאלצים לדון בתביעות בלתי אפשריות לגבי גורלם של עוברים מוקפאים ● מן הראוי היה לחייב כל זוג שפונה לבצע הפריה חוץ-גופית, לחתום על הסכם שמתייחס לאפשרות הריאלית של פרידה במהלך הזמן שחולף בין יצירת העוברים המוקפאים לבין השימוש בהם

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילומים: AP (Mosa'ab Elshamy), אתר החברה, שאטרסטוק

באפריקה הצעירים מנצחים, וביפן מייצרים חיתולים רק בשביל קשישים

בסנגל בוחרים נשיא חדש וצעיר, ובאירופה רוצים להפקיע את הריבית הרוסית ● בינתיים, סין נזכרת שהיא אינה רוצה בחורבן המערב, וארה"ב מנסה למנוע את מושחתי העולם מלהלבין בנדל"ן ● חמישה אירועים מהשבוע שהיה בעולם 

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילום: שלומי יוסף

העליון מגדיר מחדש את גבולות שכר הטרחה לעורכי דין בתביעות ייצוגיות

פסק דין שאישר פשרה עם סופרגז ואמישראגז קבע תקדימים בעניין שכר טרחת עורכי דין בתביעות ייצוגיות ● בין השאר נקבע כי שר הטרחה יוגבל לפי מדרגות מקסימליות, ודרך היישום לתשלום הובהרה ● בשוק יש שמברכים על ההסדרה, ואולם אחרים מזהירים: תפגע בתמריץ להשיג פיצוי מרבי

אייל בן סימון, מנכ''ל הפניקס / צילום: יחצ ענבל מרמרי

ביום האחרון לפני הפקיעה: מנכ"ל הפניקס אייל בן סימון מכר מניות

מנכ"ל הפניקס וסמנכ"ל הכספים שלו מימשו יחד 170 אלף אופציות במחיר של 37.48 שקל למניה ● המימוש בוצע יום לאחר שהחברה דיווחה על תוצאותיה הכספיות לשנת 2023, רווח של 1.1 מיליארד שקל המשקף תשואה להון של 10.5%

מבצע לתשלום חלקי על דירה על הנייר / צילום: דרור מרמור

מספר הדירות שנרכשות רק עולה, אז למה נתוני המשכנתאות נמוכים?

נתוני המשכנתאות החדשות שניטלו ממשיכים לדשדש כבר כמה חודשים, למרות העלייה ברכישת דירות ● האם מבצעי הקבלנים המאפשרים לשלם רק 10% בתשלום הראשון ואת היתר במסירה, יתבטאו במשכנתאות בעוד שנתיים־שלוש?

הפגנת חרדים נגד גיוס בני ישיבות,ירושלים / צילום: Reuters, Ammar Awad

מהתקציבים שייעצרו ועד לדיוני החירום באוצר: כל מה שכדאי לדעת על הצו הדרמטי בנוגע לחוק הגיוס

בהתאם לצו הביניים שהוציא בג"ץ, תקצוב הישיבות שתלמידיהן לא מתגייסים ייעצר כבר בשבוע הבא ● בשלב זה, התמיכה בכ-44 אלף תלמידי ישיבות צפויה להיעצר ● באגף החשב הכללי במשרד האוצר, שאמונים על ביצוע התשלומים מתקציב המדינה, מתכוונים ליישם את הצו במועד ● איך זה יעבוד? גלובס עושה סדר

ייצור השבבים / צילום: Shutterstock, Golubovy

חברות השבבים הישראליות שמשלמות על הקשחת הכללים

ביטול רכישת חברת שבבים ישראלים על ידי הענקית האמריקאית קוואלקום מתווספת לנסיגת אינטל מרכישת טאואר אשתקד ● לפי מומחים, מדובר במגמה מתעצמת של הקשחת העמדות מצד רגולטורים בעולם ● "חברות צריכות להתחיל לחשוב מראש על אלטרנטיבות", הם אומרים

מתחם חזית הים בחיפה / הדמיה: מן-שנער-יעד אדריכלים

נסגר המכרז הראשון של רמ"י בחזית הים בחיפה: כמה תשלם הזוכה?

יורו ישראל זכתה במכרז של רמ"י על קרקע של 23 דונם, להקמת 500 יחידות דיור ושטחי מסחר באחד מהמתחמים המסקרנים בישראל ● החברה תשלם על הקרקע, הסמוכה לבית החולים רמב"ם בחיפה, כ-205 מיליון שקל כולל הוצאות פיתוח

מירי רגב, ליכוד / צילום: אלכס קולומויסקי-ידיעות אחרונות

ועדות חקירה ממלכתיות תמיד הטילו אחריות אישית על ראש הממשלה?

עד כמה חריפה הביקורת שנמתחה על נתניהו בדוח מירון בהשוואה היסטורית? בדקנו ● המשרוקית של גלובס

בנימין נתניהו ואריה דרעי / צילום: עמוס בן גרשום, לע''מ

דרעי: "בג"ץ מתעמר בלומדי התורה, אות קין", גנץ: "בג"ץ פסק את המובן מאליו" | התגובות הפוליטיות על צו הביניים

הפוליטיקאים הגיבו על החלטת בג"ץ שקיבל את עמדת היועמ"שית ● גולדקנופף: "אות קלון וביזיון, ניאבק בכל דרך על זכותו של כל יהודי ללמוד תורה ולא נתפשר" ● דרעי: "מבין את הלוחמים שלא רוצים לשרת עכשיו בצבא" ● גנץ: "הגיעה העת שהממשלה תעשה את המובן מאליו"

משה ארבל, שר הפנים / צילום: מארק ישראל סלם - הג'רוזלם פוסט

בעקבות חשיפת גלובס: השר ארבל קורא לנתניהו לאפשר כניסת פועלי בניין פלסטינים לישראל

שר הפנים מציין במכתבו: "גוברות ההערכות כי אלפי פועלים פלסטיניים מיהודה ושומרון מועסקים שלא כדין בענף" ● הוא קורא לראש הממשלה לבחון הסדרה של הכנסת הפועלים לישראל, בין היתר על ידי בחינה פרטנית של כל פועל והגבלת גיל

מנכ''ל האוצר שלומי הייזלר בוועידת מרכז הנדל''ן באילת / צילום: נאו מדיה

מנכ"ל האוצר נגד מנהל רשות המסים: "מס דירה שלישית ירחיק משקיעים משוק הנדל"ן"

לפי מנכ"ל האוצר, שלומי הייזלר, החזרת "מס דירה שלישית" כבר בתקציב הקרוב לא נמצאת על הפרק ● על הביקורת שהעביר ינקי קוינט בכנס התשתיות של גלובס בשבוע שעבר, הוא עונה: "אמירות חמורות ואין בהן דבר וחצי דבר. באוצר יש אנשים מופלאים" ● וזו התוכנית שלו למלא את קופת המדינה, נוכח הגירעון המחמיר

דובר צה''ל, תא''ל דניאל הגרי / צילום: דובר צה''ל

דובר צה"ל: בכיר בחמאס חוסל בביה"ח שיפא

נזק נגרם לחצר בית בשלומי אחרי רצף אזעקות בגליל המערבי • דיווח: ישראל תקפה אזור פעילות של חיזבאללה בדמשק, 2 נפצעו • בית הדין בהאג הורה לישראל להכניס סיוע לעזה ללא הגבלה • מוקדם יותר: פצוע בינוני בפיגוע ירי בכביש 90 מצפון ליריחו • עדכונים שוטפים

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילומים: AP, דוברות הכנסת, שאטרסטוק

הדרך לאספקת הפגזים האמריקאיים לישראל עוברת בטורקיה

היחסים בין נשיא טורקיה, רג'פ ארדואן ונשיא ארה"ב, ג'ו ביידן, מתהדקים למרות היחסים המעורערים שהיו בין השניים לאורך השנים ● מדיווח בלומברג, מתברר כי ארה"ב מנהלת מו"מ עם טורקיה לצורך רכישת פגזים וחומרי נפץ, שיאפשרו לה להאיץ את קצב הייצור שלה ולשלוח את חלקם לישראל

מטבעות דיגיטליים / אילוסטרציה: Shutterstock

מחיר הזהב זינק במרץ ב-9.8%; הביטקוין צמוד ל-70 אלף דולר למטבע

היום חוגגים את יום שישי הטוב, ולכן לא יתקיים מסחר בבורסות אירופה ובוול סטריט ● אמש ננעלה וול סטריט בירוק, מדד ה-S&P 500 שבר שיא בפעם ה-23 מתחילת השנה ● מחיר הביטקוין עומד על כ-69.7 אלף דולר למטבע ● נעילה ירוקה באסיה, מדד שנגחאי עלה ב-1%

הורים לילדים שגילם עד שלוש יקבלו החל מתלוש השכר הקרוב תוספת של נקודות זיכוי / אילוסטרציה: Shutterstock

הטבת המס הגדולה שהבטיחה הממשלה נכנסה לתוקף. מה יקרה לנטו שלכם?

הורים לילדים שגילם עד שלוש יקבלו החל מתלוש השכר הקרוב תוספת של נקודות זיכוי, אשר תגדיל להם את ההכנסה הפנויה ● ואולם, מומחים טוענים כי הטבת המס לא תשפיע על מי שבאמת זקוק לה

מה חדש בדוחות / אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, חומרים: shutterstock

כלל: רווח של 305 מיליון שקל ב-2023, השפעת רכישת מקס עוד קטנה

מדור חדש של גלובס יביא את הסיפורים של עונת הדוחות בבורסת ת"א שאולי פספסתם ● והפעם: אימקו מסכמת את 2023 עם רווח כ-6.2 מיליון שקל לאחר שרשמה הפסד בתקופה המקבילה, כלל הציגה דוח רבעוני חזק, אך טרם רשמה רווח משמעותי מרכישת חברת כרטיסי האשראי מקס והרווח הנקי של מור השקעות זינק בכ-60% ● מדור חדש

גזירת סרט בפתיחת משרדי ASI, חברת הבת בהודו יחד עם שגריר ישראל בהודו, נאור גילאון / צילום: תעשייה אווירית

מתחת לרדאר: התעשייה האווירית הקימה חברה בת בהודו

התעשייה האווירית השיקה השבוע את חברת הבת ההודית שלה בניו דלהי ● החברה הוקמה במסגרת שיתוף הפעולה בין התעשייה האווירית לבין DRDO, גוף המחקר והפיתוח בנושאי הגנה של ממשלת הודו