מניית היום: מזנקת כ-15% בעקבות זכייה במכרז בארה"ב

מדיוונד של כלל ביוטנולוגיה זכתה במכרז של רשות פדרלית אמריקאית בהיקף של עד 112 מיליון דולר לפיתוח ורכישה של NexoBrid בארה"ב

ביומד / צילום: פוטוס טו גו
ביומד / צילום: פוטוס טו גו

מניית כלל ביוטכנולוגיה מזנקת במהלך המסחר בבורסה. החברה דיווחה הבוקר (ד') כי מדיוונד, המוחזקת על-ידי כלל ביוטכנולוגיה בשיעור של כ-45%, הודיעה לחברה כי הרשות האמריקאית למחקר ופיתוח ביו-רפואי מתקדם (BARDA) חתמה עם מדיוונד על חוזה בהיקף של עד 112 מיליון דולר.

ההסכם הינו לפיתוח, ייצור ורכישה של NexoBrid, תרופה להסרת רקמות עור פגועות בחולים עם כוויות מדרגה בינונית וקשה, כחלק מהיערכות ארה"ב לאירועים רבי-נפגעים.

ההסכם הינו לתקופה בסיסית של 5 שנים וכולל מימון בהיקף של 24 מיליון דולר לפעילויות פיתוח הדרושות לקבלת אישור ה-FDA ל-NexoBrid. בנוסף, כולל ההסכם התחייבות לרכישת NexoBrid בהיקף של 16 מיליון דולר, בכפוף לקבלת אישור FDA לשיווקו או לקבלת אישור ה-FDA לשימוש בו במצבי חירום. כמו כן, ההסכם כולל אופציות למימון נוסף בהיקף של עד 22 מיליון דולר לצורך הרחבת השימוש ב-NexoBrid בהתוויות נוספות ועד 50 מיליון דולר נוספים לרכישת NexoBrid.

BARDA היא חלק ממשרד פדרלי העוסק במוכנות ותגובה במסגרת משרד הבריאות האמריקאי. BARDA עוסקת במתן מענה שיטתי לפיתוח ורכישת חיסונים, תרופות וכלים אבחנתיים לאירועי חירום הקשורים בבריאות הציבור.

EUA הינו אישור במסגרתו יכול ה-FDA לחזק את בריאות הציבור האמריקאי כנגד איומים בריאותיים שונים, על-ידי מתן אפשרות לשימוש בתרופות ואמצעים רפואיים אחרים בעיתות חירום, אשר טרם אושרו לשיווק בארה"ב. זאת, כאשר אין בנמצא תרופות או אמצעים רפואיים אחרים אשר אושרו לשיווק.

בעקבות ההתקשרות בהסכם, חלק מהתמורה שגויסה במסגרת הנפקת מדיוונד לציבור ואשר יועדה למימון הפיתוח הקליני של NexoBrid, תוכל לשמש לקידום ופיתוח מוצרים אחרים של מדיוונד.