סטארט-אפ ישראלי לבירה חכמה גייס 4 מיליון דולר

וייסבירגר הוא סטארט-אפ ייחודי בתחום מערכות בקרת אלכוהול, אשר פיתח מערכת שנקראת Beverage Analytics, המשמשת ברים ומבשלות בירה

בירה / צילום: שאטרסטוק
בירה / צילום: שאטרסטוק

הסטארט-אפ הישראלי Weissbeerger גייס 4 מיליון דולר מקרן ההון סיכון ICV, קרן ההשקעות Innovation Eandevors והיזם גיגי לוי. וייסבירגר הוא סטארט-אפ ייחודי בתחום מערכות בקרת אלכוהול, אשר פיתח מערכת שנקראת Beverage Analytics, המשמשת ברים ומבשלות בירה.

המערכת מהווה מעין א.ק.ג לברים, המחוברת באמצעות חיישנים לברזי הבירה למדידת הצריכה בבר. לדברי עומר עגיב, מנכ"ל וייסבירגר, "הגיוס הנוכחי מהווה תפקיד חשוב בדרך של החברה לבניית הפלטפורמה שלה. הטכנולוגיות המפותחות יוטמעו בעתיד הקרוב במבשלות וחברות משקאות קלים וקפה"

המערכת של וייסבירגר מפיקה דו"חות אשר מובילים לגידול בצריכת הבירה בברים בהן היא מותקנת וגם מצליחה לייצר חיסכון בעלויות. החברה מספקת ללקוחות שלה אפליקציה המציגה בזמן אמת נתונים בתצוגה גרפית פשוטה, למשל, כמות הבירה אותה שתו בשעה מסוימת.

החיישנים של וייסבירגר המותקנים על ברז הבירה מחוברים כל הזמן לענן וירטואלי. הנתונים הללו מאפשרים לבעל הפאב לדעת מהי צריכת הבירה בזמן האמת. הנתונים גם מאפשרים לבצע אנליזות רבות ולספק מידע שלא היה זמין עד עכשיו בתחום. למשל, עדכון על גניבת שתייה.

המערכת יודעת להגיד לבעל הפאב כמה משקאות נמזגו בחינם ולא היה תשלום עליהם. בדרך הזו ניתן לדעת כמה בירות העובדים שתו על חשבון העסק. מידע נוסף שמנהלי השיווק יכולים לדעת הוא טמפרטורת הבירה בזמן שהיא מוגשת ללקוח. טמפרטורה לא נכונה פוגעת בטעם ויכולה להצביע שזו הסיבה שלקוחות אותו פאב מעדיפים בירה של מותג מתחרה.

מאחורי וייסבירגר עומדים היזמים אורי פינגרר ועגיב. החברה הוקמה לפני 5 שנים ויש לה 25 עובדים, כאשר לקוחותיה העיקריים הם המבשלות.