בכיר אמריקאי: המעורבות הרוסית בסוריה תבעיר את המזה"ת

ע"פ דיווח ב"וול סטריט ג'ורנל", אחת ההתקפות של רוסיה אתמול פגעו בבסיס של מורדים סורים הנתמך ע"י ה-CIA ■ בכיר אמריקאי מזהיר כי חוסר תיאום של רוסיה מול הצבאות המערביים הפועלים באזור עלולה להחריף את הקונפליקט

ולדימיר פוטין / צילום: רויטרס
ולדימיר פוטין / צילום: רויטרס

רוסיה פתחה אתמול (ד') באופן רשמי במתקפה אווירית רחבה בסוריה וספגה ביקורות רבות במערב לאחר שנודע כי התקיפות לא כוונו נגד ארגוני הטרור הקיצונים כדוגמת דאעש אלא כנגד המליציות המתונות יותר שמתנגדות למשטרו של אסד. ע"פ דיווח ב"וול סטריט ג'ורנל", אחת ההתקפות פגעה בבסיס של מורדים שנתמך ע"י סוכנות הביון האמריקאית, ה-CIA.

בוול סטריט ג'ורנל מצטטים בכיר אמריקאי שטוען כי בעקבות המעורבות של רוסיה בסוריה, הסכנות וחוסר הוודאות באזור התגברו. להערכתו, המשמעות של המעורבות הרוסית היא שהצבאות החזקים בעולם, של רוסיה, ארה"ב, צרפת ובריטניה, פועלים באזור בחוסר תיאום ובכך מגבירים את הסיכון לקונפליקט גדול יותר.

אשטון קרטר, מזכיר ההגנה של ארה"ב, אמר אתמול בהקשר זה כי רוסיה "שופכת שמן למדורה" בכך שהיא מגנה על משטרו של אסד. "אני פועל מולם זמן רב וזו לא התנהגות שאנו צריכים לצפות מבחינה מקצועית מהצבא הרוסי", אמר קרטר במסיבת עיתונאים שערך בפנטגון.

 

 ארה"ב ובעלות בריתה באזור זועמות על רוסיה ממספר סיבות. ראשית, רוסיה כאמור מגנה על משטרו של אסד. כמו כן הצבא הרוסי אינו מתואם עם צבאות הקואליציה שפועלים באזור נגד דאעש וארגוני טרור אחרים. מעבר לכך, רוסיה אף דורשת מהקואליציה לפנות את השטח האווירי בסוריה. ארה"ב אף טוענת כי רוסיה אינה פועלת נגד דאעש אלא בעיקר נגד המורדים המתונים.