גילה עזב לפני כחודש - ורק היום פורסם הרכב ועדת האיתור למחליפו

עדיין לא ידוע מתי תתכנס ועדת האיתור לתפקיד הממונה על ההגבלים - שבראשה יעמוד מנכ"ל משרד הכלכלה עמית לנג - ומה יהיה לוח הזמנים שלה

פרופ' דיויד גילה פרש מתפקידו כממונה על ההגבלים העסקיים לפני למעלה מחודש, ורשימת המועמדים להחליפו נסגרה לפני למעלה מחודשיים - ובכל זאת: רק היום (ג') מתפרסמים שמות חברי ועדת האיתור לתפקיד.

בראש הוועדה יעמוד מנכ"ל משרד הכלכלה, עמית לנג, וחבריה יהיו נציגת נציבות שירות המדינה, הממונה על מערכת הביטחון בנציבות, אילה גונן-אשרי; המשנה ליועץ המשפטי לממשלה, עו"ד אבי לכט; נציגת האקדמיה, פרופ' נינה זלצמן; ונציג הציבור, דוד לפלר, שסיים לאחרונה את תפקידו כמנכ"ל המשרד להגנת הסביבה.

שמות חברי הוועדה פורסמו בניגוד לעמדה שהציגה נציבות שירות המדינה, לפיה אין לפרסם את הרכב הוועדה, וזאת לאחר שהמשנה ליועץ המשפטי לממשלה, עו"ד ליכט, הורה לנציבות לפרסמם.

במאי השנה הודיע פרופ' גילה הודיע על התפטרותו מתפקיד הממונה על ההגבלים העסקיים, על רקע התנגדותו למתווה הגז שהתגבש, ומאז מתנהל הליך איתור מחליפו בעצלתיים.

לפני כחודש וחצי הודיע שר הכלכלה, אריה דרעי, על מינויו של עו"ד אורי שוורץ, היועץ המשפטי של רשות ההגבלים, לממלא-מקום זמני לממונה על ההגבלים העסקיים, לאור פרישתו של פרופ' גילה ב-31 באוגוסט.

עד כה טרם נקבע מתי תתכנס הוועדה לראשונה, ומה יהיה לוח הזמנים לקבלת ההחלטה באשר למחליף, ואולם המינוי הזמני של שוורץ תקף למשך 3 חודשים בלבד, ולכן עד אז תצטרך הוועדה לקבל החלטה באשר לזהות המחליף הקבוע של גילה. בהודעת המינוי של שוורץ הובהר כי עו"ד שוורץ עומד בתנאי הכשירות לתפקיד, אך לא הגיש את מועמדותו למילוי התפקיד באופן קבוע.

ואולם לוועדה לא חסרה עבודה. למעלה מ-20 מועמדים הגישו את מועמדותם לתפקיד, ובהם אסף אילת, הכלכלן הראשי של רשות ההגבלים. אילת מכהן ברשות מאז אפריל 2012, תחילה בתפקיד סגן הכלכלן הראשי ומי שעמד בראש חטיבת התחרותיות ברשות - מחלקה חדשה שהוקמה כחלק מהמלצות ועדת טרכטנברג.

עוד הגישו מועמדות לתפקיד: עו"ד צחי יגור, שותף בכיר במשרד שביט בר-און גלאון צין יגור ושות' ומחבר הספר "דיני הגבלים עסקיים"; עו"ד ניב סבר, מהמומחים המובילים בתחום ההגבלים בארץ, המשמש כראש מחלקת הגבלים עסקים, פרטיות ואנרגיה במשרד מ.פירון ושות'; עו"ד מיכל הלפרין, שותפה וראש מחלקת הגבלים עסקיים במשרד מיתר ליקוורניק גבע & לשם ברנדויין ולשעבר היועצת המשפטית של רשות ההגבלים העסקיים (שהתמודדה גם בעבר לתפקיד זה מול גילה); הכלכלן רועי רוזנברג, שכיהן בעבר כסגן הכלכלן הראשי ברשות להגבלים; ועו"ד תומר מוסקוביץ, שכיהן עד לאחרונה כמנכ"ל חברת הבנייה משהב העוסקת בהקמת שכונות מגורים לציבור הדתי-לאומי.