טויוטה והונדה חושפות: מכוניות הדור הבא שרבים חיכו להן

הונדה מתכננת להשיק דגם עם הנעת מימן שיחל להימכר בשנה הבאה ■ הדגם החדש יהיה מיועד ל-5 נוסעים, וטווח הנסיעה של המכונית יעמוד על 700 ק"מ ■ טויוטה השיקה רכב מימן בשם מיראי, ומדווחת על 1,900 הזמנות בתוך חודשיים בארה"ב

הונדה לא חיכתה הרבה זמן אחרי השקת הטויוטה מיראי והיונדאי אייאיקס 35 המונעות באמצעות מימן וגם היא מציגה את התשובה שלה לרעיון המימני בדמות דגם סדרתי מלא שיחל להימכר כבר בתחילת השנה הבאה.

למכונית עדיין לא ניתן שם רשמי והיא נקראת כיום אף סי וי. הייחוד שלה להבדיל מהאחרות הוא שהיא מיועדת לחמישה נוסעים ולא לארבעה בזכות תכנון יעיל של מיקום מערכות ההנעה שמשאירות מקום לתא נוסעים מרווח יותר.

לדברי הונדה, טווח הנסיעה של המכונית הוא 700 ק"מ ובנוסף, המכונית יכולה לשמש כמקור אנרגיה לבית במקרה חירום של הפסקת חשמל אם כי לזמן מוגבל כמובן. המכונית תוצג לקהל בתערוכת המכוניות של טוקיו שתיפתח ב-28 באוקטובר.

ואם כבר הזכרנו את הטויוטה מיראי, מעניין לבדוק מהי מידת ההצלחה של המכונית שעלתה לאחרונה על כבישי ארה"ב? טויוטה מדווחת על 1,900 הזמנות בתוך חודשיים וזה ומספר כמעט כפול ממספר המכוניות שטויוטה תצליח לייצר, מה שמעיד כי הדגם עשוי להיות אכן פופולארי ביותר אם קצב הקמת תחנות התדלוק יהיה בהתאם.

המכוניות הראשונות תימסרנה כבר בחודש הבא וכל מי שנכנס לאתר של טויוטה ומבקש להזמין את הרכב בארה"ב מועבר אוטומאטית לרשימת המתנה. טווח הנסיעה של המכונית הוא 500 ק"מ וצריכת הדלק שלה היא 3.5 ליטר לכל 100 ק"מ של נסיעה. עוד נזכיר כי מדובר במערכת שממירה מימן וחמצן לחשמל שמפעיל מנוע חשמלי בהספק 152 כוחות סוס שמעביר את הכוח לגלגלים הקדמיים.