תביעה ב-113 מיליון אירו נגד אלקו בגין פעילות מזגנים שמכרה ב-2013

את התביעה הגיש המפרק של ACE SAS - החברה הצרפתית שריכזה עבור אלקו את פעילות ייצור המזגנים בחו"ל ■ אלקו: "התביעה קנטרנית ומשוללת יסוד"

פעילות ייצור המזגנים ההפסדית בחו"ל, שממנה נפרדה קבוצת אלקו כבר לפני כשנתיים, ממשיכה להעיק עליה. אמש (ג') עדכנה אלקו שבשליטת גרשון זלקינד כי קיבלה העתק של תביעת ענק בהיקף של 113 מיליון אירו, שהוגשה נגדה ונגד חברה-בת זרה שלה על-ידי המפרק של חברת ACE SAS - החברה הצרפתית שריכזה עבור אלקו את פעילות ייצור המזגנים בחו"ל.

טענת המפרק, לפי אלקו, היא כי לאור הנסיבות שבמסגרתן נמכרה ACE בשנת 2013 לקרן גרמנית, "יש לחייב את אלקו הולנד ואת החברה במלוא התחייבויות ACE לנושיה". אלה מוערכות, כאמור, בכ-113 מיליון אירו על-ידי המפרק.

החברה הנמכרת החזיקה עבור אלקו במותג איירוול (Airwell) בתחום מיזוג-האוויר הביתי. באלקו מדגישים כי "לעמדת החברה, התביעה היא קנטרנית ומשוללת יסוד, ולחברה קיימות טענות הגנה חזקות אשר יסייעו לה להתמודד עם התביעה באופן שלא תהיה לה השפעה מהותית לרעה על החברה".

אחרי כמה שנים של הפסדי ענק, שהצטברו למאות מיליוני שקלים, נפרדה אלקו מפעילות ייצור המזגנים שלה ללא תמורה.

חברת המזגנים נפגעה קשות מהמשבר הכלכלי הגלובלי, ובין 2010-2012 הפסדיה של אלקו בגינה הצטברו ל-345 מיליון שקל, כאשר מכירת הפעילות והפחתות בגין יתרות חוב ממנה לאחר שמונה לה כונס נכסים הסבו לה הפסדים משמעותיים נוספים.

אלקו היא חברת החזקות הפועלת בתחום התעשייה באמצעות אלקטרה, בתחום הנדל"ן באמצעות אלקטרה נדל"ן ו-LAT ובתחום קמעונות מוצרי החשמל ומוצרי "עשה זאת בעצמך", באמצעות אלקטרה מוצרי צריכה (אמ"צ).

המשקיעים לא התרגשו מהודעת החברה, ומניית אלקו התחזקה היום (ד') בכ-3%, השלימה קפיצה של כ-40% מתחילת השנה ומשקפת לחברה שווי של כ-900 מיליון שקל.

עם הפרידה מהפעילות הביעו באלקו שביעות רצון מהמהלך, והסבירו כי היא "תחדל להכביד על עסקי אלקו בראייה כלל-קבוצתית". בקבוצה ציינו כי המימוש נעשה "נוכח ההכרה כי המשך התהליכים הנדרשים בחברה יחייבו השקעות כספיות וניהוליות מהותיות נוספות, באופן שיסב הפסדים נוספים לקבוצה ויכביד עליה מלהתמקד בהחזקות הליבה שלה".