גלקסי טאב S2 - טאבלט דקיק, מסך מצוין וחומרה חזקה

הטאב S2 אומנם לא זוכה לשיווק אגרסיבי של סמסונג, אבל מי שמחפש טאבלט דקיק עם מסך מצוין וחומרה חזקה, יקבל כאן מענה מוצלח

קטגוריית הטאבלטים סובלת מירידה במכירות, אבל עדיין מדובר במוצר פופולרי. לאחרונה השיקה סמסונג את הדור השני לטאבלט הדגל שלה - גלקסי טאב S2. הדור הראשון, שהושק לפני שנה, היה בין הטאבלטים הטובים בשוק, כך שהציפייה היא שהדור החדש יעלה את הרף.

מסך: הטאבלטים של סמסונג מגיעים בדרך כלל בפורמט 16:9, אך הפעם היא בחרה ללכת על תצורה מקבילה לזו של האייפד - פורמט 4:3 ובגודל 9.7 אינץ'. האם זה יותר נוח? זו שאלה של טעם. בפורמט הנוכחי טבעי יותר להחזיק את הטאבלט לאורך ולא לרוחב, אבל זה לא באמת משנה. הרזולוציה גבוהה מאוד - 1536 עד 2048 פיקסלים - וצפיפות הפיקסלים עומדת על 264ppi. בדומה לסמארטפוני הדגל של סמסונג, התצוגה מגיעה עם צבעים עשירים מאוד ותאורה אחורית חזקה. תענוג לצפות במסך הזה.

עיצוב: הטאב S2 הוא טאבלט דקיק מאוד. ממש דקיק - עובי של 5.6 מ"מ (לעומת 6.6 מ"מ בדור הקודם). המשקל עומד על 389 גרם. מדובר בטאבלט שקל מאוד להחזיק ביד ולצפות בו בסרט, מבלי שזו תתעייף.

אבטחה: רוב הסמארטפונים המתוחכמים יותר מגיעים היום עם מנגנון סריקת אצבע לאבטחה של המכשיר. מדובר בדרך מהירה לשחרור נעילת הטאבלט או הסמארטפון מבלי להזין קוד. הטאב S2 מגיע עם מנגנון שכזה, אבל בניגוד לגלקסי Note 5, הוא פחות מוצלח. פעמים רבות צריכים לגעת עם האצבע בכפתור עד שהוא זיהה אותה.

חומרה: בניגוד לסמארטפונים מהדור הנוכחי של סמסונג, בטאב S2 כן אפשר למצוא אפשרות להרחבת הזיכרון. מדובר ביכולת חשובה מאוד, במיוחד במכשירים שאמורים להציע מקום רב לאחסון סרטים. הזיכרון הפנימי של הטאבלט עומד על 32 ג'יגה. הביצועים של המכשיר גם טובים מאוד. מדובר בשני מעבדי ארבע ליבות תוצרת סמסונג, הרצים במקביל במהירות 1.9 ו-1.3 ג'יגה הרץ עם 3 ג'יגה זיכרון עבודה.

ממשק: מערכת ההaפעלה היא אנדרואיד בגרסת לוליפופ (5.0.2) עליה סמסונג משלבת את הממשק הביתי שלה. ניתן לחלק את המסך בקלות לשניים ולעבוד עם שתי אפליקציות במקביל וגם להתחבר לסמארטפון סמסונג עם אפליקציית SideSync וכך לקבל התראות על כל הנעשה בטלפון, כאשר זה נמצא בחדר אחר בבית.

מצלמה: בניגוד לסמארטפונים, מצלמה בטאבלט היא לא דבר שמיש, אבל עדיין נחמד שיש אופציה כזו. המצלמה ברזולוציה של 8 מגה פיקסל ללא פלאש. התוצאות לא רעות בכלל.

סוללה: הסוללה בקיבולת 5870 מיליאמפר ומחזיקה יומיים.

בשורה התחתונה: הטאב S2 אומנם לא זוכה לשיווק אגרסיבי של סמסונג, אבל מי שמחפש טאבלט דקיק עם מסך מצוין וחומרה חזקה, יקבל כאן מענה מוצלח.

מחיר: 2,500 שקל.

ציון: 9.5.