ביטולים ספורים בלבד בהזמנות תיירים על רקע גל הטרור

כך דיווחו ראשי ענף התיירות בפגישה שהתקיימה היום בלשכתו של מנכ"ל משרד התיירות, אמיר הלוי ■ בפגישה הוחלט על מספר צעדים למניעת פגיעה אפשרית בתעשיית התיירות בישראל

מלונות אילת / צילום: תמר מצפי
מלונות אילת / צילום: תמר מצפי

ביטולים ספורים בהזמנות תיירים על רקע גל הטרור - כך דיווחו ראשי ענף התיירות בפגישה שהתקיימה היום (א') בלשכתו של מנכ"ל משרד התיירות, אמיר הלוי.

בפגישה נכחו נועז בר-ניר, מנכ"ל התאחדות המלונות; יוסי פתאל, מנכ"ל לשכת מארגני תיירות נכנסת; ישי ברנע, יו"ר התאחדות מלונות ירושלים; ובני כפיר, יו"ר אגודת מורי הדרך.

לדברי הלוי, המשתתפים הציגו נתונים מעודדים על חזרה לשיאים בכניסות תיירים בחודש ספטמבר שאפיינו את השנים 2012-2013, וטענו כי הסיקור התקשורתי אינו משקף את המצב בשטח.

על-פי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, בחודש ספטמבר 2015 נכנסו לישראל 225 אלף תיירים - עלייה של 25% ביחס לחודש ספטמבר אשתקד ועלייה של 6% ביחס לספטמבר 2013.

למרות שלא דווחו ביטולים משמעותיים בהזמנות תיירים, הוחלט בפגישה על צעדים למניעת פגיעה אפשרית בתעשיית התיירות, כגון עידוד התיירות לישראל בחו"ל; קידום אירוח מחו"ל של מקבלי החלטות בתיירות שאמורים להגיע לארץ (משרד התיירות מארח בישראל מדי שנה למעלה מ-2,000 עיתונאים, ידוענים ומובילי דעת קהל מארצות מקור בתיירות לישראל); כמו כן, המשרד יקדם את הצעת מורי הדרך ליזום סיורים רגליים מודרכים בחינם לציבור באתרי תיירות מרכזיים ברחבי הארץ, כדי לתמוך בעסקי התיירות וכדי לבסס את המשך המדיניות של "עסקים כרגיל".