מי למעלה ומי למטה

בשעשעועון החדש "מי למעלה" הפורמט חדש - אבל התוכן ישן

הפורמט מי למעלה עם ארז טל וישראל קטורזה/צילום:פיני סילוק
הפורמט מי למעלה עם ארז טל וישראל קטורזה/צילום:פיני סילוק

"מי למעלה", יום ב' 21:15, ערוץ 2 קשת

טוב, אז מדי פעם יוצא איזה "חטופים" שהופך ל"הומלנד", "בטיפול" ועוד, אבל אם נדמה לכם שהפריים-טיים של ערוץ 2 נראה לפעמים כמו מעבדת ניסויים בפורמטים חדשים, כשכולנו עכברי מעבדה - לא בטוח שאתם טועים.

העניין הוא כזה: בעלות על כלי תקשורת בישראל מתחילה להזכיר בעלות על קבוצות כדורגל מקומיות: השאלה היא לא אם אפשר להרוויח, אלא כמה אתה מוכן להפסיד.

אלא שכמו שקבוצת נוער שמצמיחה שחקנים איכותיים יכולה להפוך את פס הייצור הזה למרכז רווח - כך גם בטלוויזיה: אמנם הכותרות על היותה של ישראל "מעצמה" בתחום הפורמטים החדשים הן לרוב מוגזמות, אבל אנחנו כנראה מפתחים טובים או לפחות אנשי מכירות טובים.

אז הפורמט חדש, אבל התוכן ישן: סלבס (אושרי כהן, חנה לסלאו, רותם סלע, אסי עזר ועוד) מתחרים ביניהם במעין שעשועון טריוויה, כשהחידוש הוא שהם נמצאים במעלית, הכסף למעלה - והמעלית עולה או יורדת לפי התשובות: נכון - למעלה, שגוי - למטה.

ארז טל - שמקווה ש"מי למעלה" עוד יהיה "הכספת" החדשה (אחד הפורמטים הראשונים שפיתח טל ושנמכרו בהצלחה לרשתות זרות) - משתף פעולה בהנחיה עם ישראל קטורזה, אחד הקומיקאים הטובים במקומותינו, שלצערי הבחירות שעשה עד כה בטלוויזיה לא הלמו תמיד את כישורנו הגדול (בלשון המעטה).

מצפייה בחלקים עדיין קשה לי להחליט אם נסקתי לגבהים לצלילי מוזיקה נעימה או שסתם נתקעתי במעלית.

לא רק נפילה

"לעוף על המיליון" - עונה חדשה, יום ב' 21:15, ערוץ 10

קומפקטי בהרבה מהשעשועון החדש של קשת, "לעוף על המיליון" של ערוץ 10 חוזר לעונה חמישית (!). הוא חביב, לא מטופש, לא עולב באינטליגנציה של הצופים, וכן - ההבעה המופתעת על פני מי שהקרקע נשמטת מתחת לרגליו היא כנראה הדבר הקרוב ביותר להוצאה להורג בתלייה.

גם המנחה, ירון ברובינסקי, מביא אל המסך סגנון הגשה אלטרנטיבי, משהו שממוקם במקום טוב באמצע בין אברי גלעד לעידו רוזנבלום.

ועדיין - יש כאן בעיה שתקפה גם בקשר ל"מי למעלה" דלעיל: שעשועון, אלא אם כן הוא ממציא את הטלוויזיה מחדש, לא יכול להיות ליבו של הפריים-טיים! דרמה כן, ספורט כן, ריאליטי בוודאי, אפילו תעודה, סיטקום, תוכנית סאטירה ועוד. שעשועון הוא בהגדרתו משהו שצורכים עם ארוחת הערב לפני החדשות.

לו היו מגישים לי את "לעוף על המיליון" בשעה 19:00 נניח, ליד הסלט, החביתה והרצון לאתגר את המוח המשפחתי במשהו שחורג מעט מהאקטואליה - הייתי מתמכר אליו בהנאה. כשהוא המנה העיקרית, הוא הופך לברירת מחדל בלבד.