ליברמןמינה לוביסט לשעבר למנהל סיעת ישראל ביתנו

מינה את הלוביסט רומן גרביץ, ששימש ב-6 השנים האחרונות לוביסט מטעם חברת "פוליסי" שבבעלותו של בוריס קרסני, הנחשב לאחר מידידיו הקרובים של ליברמן

 אביגדור ליברמן / צילום: אמיל סלמן
אביגדור ליברמן / צילום: אמיל סלמן

יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, החליט למנות למנהל הסיעה בכנסת את הלוביסט רומן גרביץ. ב-6 השנים האחרונות שימש גרביץ לוביסט מטעם חברת "פוליסי" שבבעלותו של בוריס קרסני, הנחשב לאחר מידידיו הקרובים של ליברמן.

פוליסי נחשבת לחברה גדולה בענף ומייצגת מזה שנים את החברות הגדולות ביותר במשק הישראלי החל ממוצרי צריכה ומזון ועד בנקאות. עם לקוחות החברה נמנים בין היתר, פיליפ מוריס, פרוקטר אנד גמבל, HP ונשיאות הארגונים העסקיים.

לגרביץ ניסיון רב בעבודת הכנסת והוא זוכה להערכה רבה מכל קצוות הקשת הפוליטית: בעבר שימש גרביץ מנהל סיעת ישראל בעליה וכן שימש יועץ שר הקליטה לשעבר יולי אדלשטיין.

בעקבות פרשת ישראל ביתנו מתחו גורמים בכנסת ביקורת על החלטתו של ליברמן לבחור דווקא לוביסט למנהל סיעתו. יש לציין כי חברת פוליסי וגרביץ לא היו מעורבים כלל בפרשת ישראל ביתנו.

בדצמבר 2014 פורסמו החשדות לשחיתות בישראל ביתנו שבהם נחשדים מקורבים למפלגת ישראל ביתנו, אישי ציבור ולוביסטים בביצוע עבירות של מתן שוחד וקבלתו, תיווך לשוחד, הטיית מכרזים, קבלת דבר במרמה, גניבה בידי עובד ציבור, זיוף, רישום כוזב במסמכי תאגיד ועוד. הפרשה נחקרה באופן סמוי על ידי יחידת להב 433 של משטרת ישראל במשך כשנתיים אולם טרם הוגשו כתבי אישום.

שבי גטניו מהעמותה לדמוקרטיה מתקדמת, מסר בתגובה כי "המקרה מוכיח את הצורך הדחוף בהסדרת פעילות ענף הלובינג בישראל. מדובר במקרה חמור של תופעת 'הדלת המסתובבת'. אפנה עוד היום ליועץ המשפטי לכנסת על מנת למנוע קידום אינטרסים של לקוחות 'פוליסי' באמצעות חברי כנסת של ישראל ביתנו. כל עוד הלוביסט רומן גרביץ שם".