בצל שערוריית זיהום האוויר: וולפסבורג תחתום עם נייקי על חוזה 80 מ' אירו

בזמן אי-הוודאות הכלכלית השוררת במועדון הכדורגל הגרמני, לאור ההסתבכות של הבעלים פולקסווגן - מגיע מזור קטן: הסכם חסות הלבשה חדש צפוי להיחתם עם החברה האמריקאית, שיהיה השני הכי יקר בבונדסליגה

וולפסבורג, בונדסליגה / צלם: רויטרס
וולפסבורג, בונדסליגה / צלם: רויטרס

וולפסבורג על-סף חתימה עם נייקי על הסכם חסות הלבשה בסך של 80 מיליון אירו ל-10 שנים, שיקבל תוקף החל מעונת המשחקים הבאה (2016/17). כך מדווח ה"קיקר". פירמת הלבשת וציוד הספורט האמריקאית תחליף את המלבישה הנוכחית של המועדון הגרמני, קאפה האיטלקית, שאיתה קיים אמנם חוזה עד שנת 2019, אך הקבוצה מחזיקה בסעיף יציאה ממנו.

במידה והעסקה אכן תיחתם, וולפסבורג תזנק למקום השני בבונדסליגה בטבלת ההכנסות מהסכמי הלבשה - כאשר תעקוף את בורוסיה דורטמונד, שמקבלת כ-6.25 מיליון אירו בעונה מחברת פומה. החוזה עם נייקי, שיהפוך כמובן להסכם ההלבשה היקר ביותר בתולדות וולפסבורג - עדיין יהיה רחוק מזה של באיירן מינכן: האלופה הגרמנית תקבל כ-60 מיליון אירו בעונה מאדידס, שגם מחזיקה ב-8.33% ממניות המועדון - עד שנת 2030.

אגב, נייקי כבר שימשה בעבר כספונסרית של וולפסבורג, בין היתר בעונת 2008/09 בה זכתה הקבוצה באליפות גרמניה היחידה בתולדותיה.

בכל אופן, מדובר על חדשות טובות מבחינת וולפסבורג בתקופה של אי-ודאות כלכלית ממנה סובל המועדון, לאור תרמית בדיקות זיהום האוויר של פולקסווגן, ענקית הרכבים המשמשת כבעלים של הקבוצה. בחודש שעבר טען קלאוס אלופס, המנהל הספורטיבי של וולפסבורג שמשחקת העונה בשלב הבתים של הצ'מפיונס ליג - כי הפרשה, שצפויה לגרום לפולקסווגן נזקים של מיליארדים רבים - לא תשפיע על השקעתה במועדון.

עם זאת, השבוע נודע כי פולקסווגן דחתה את החלטתה לגבי חידוש חוזה החסות שלה עם מפעל הגביע הגרמני, שעלותו 3.5 מיליון אירו בלבד בעונה. בשבוע שעבר אמר המנכ"ל החדש של החברה, מתיאס מולר, כי פולקסווגן צריכה "לבצע חסכונות מאסיביים כדי להתמודד עם תוצאות המשבר; לפיכך פתחנו בבחינה מחודשת של כל ההוצאות המתוכננות. כל מה שאינו הכרחי לחלוטין יבוטל או יידחה. וזוהי הסיבה שבגללה אנחנו נגביר את האינטנסיביות של תוכנית ההתייעלות שלנו. שיהיה ברור: זה לא יהיה נטול כאבים".

יש לציין כי קבוצת פולקסווגן מחזיקה למעשה באופן עקיף גם במניות של באיירן מינכן, באמצעות חברת אאודי שבבעלותה, שהיא אחת ממחזיקות המניות במועדון הבווארי. בסך הכל יש לפולקסווגן, שהיא בעלת השליטה גם במותגים סיאט וסקודה - מעורבות ספונסרשיפ כלשהי בכמחצית מקבוצות הכדורגל בשתי הליגות הבכירות בגרמניה.