שוק המט"ח: הדולר נחלש בכ-0.4%, האירו ירד בכ-0.1%

הדולר שינה כיוון ולאחר שהתחזק בבוקר נקבע השער היציג בירידה ל-3.85 שקלים והאירו נחלש בכ-0.1% ל-4.39 שקלים ■ אתמול הדולר והאירו זינקו 0.8% כל אחד מול השקל ■ פריקו: "המשקיעים הזרים שמתרחקים מישראל בגלל המצב הבטחוני לא משפיעים על השוק"

דולר / צילום: בלומברג
דולר / צילום: בלומברג

השקל התחזק היום (ד') בשוק המט"ח המקומי מול הדולר והאירו. הדולר שינה כיוון ולאחר שהתחזק בבוקר נקבע השער היציג בירידה ל-3.85 שקלים והאירו נחלש בכ-0.1% ל-4.39 שקלים. 

אתמול הדולר והאירו זינקו 0.8% כל אחד מול השקל, כך שביומיים האחרונים הדולר זינק 1% מול השקל והאירו זינק 1.3% מול המטבע המקומי.

אתמול היה יום קשה בישראל מבחינה בטחונית, כשב-4 פיגועי טרור ברעננה ובירושלים נהרגו 3 אנשים ונפצעו יותר מ-20 ישראלים. המצב הביטחוני החל אתמול להשפיע על שוק המט"ח וממשיך גם היום. גם בבורסה בת"א החלו אתמול לראשונה להרגיש את השפעת הטרור על השוק המקומי, כשהבורסה ירדה אתמול 0.3% ויותר. 

בפריקו מציינים: "המשקיעים הזרים שמתרחקים מישראל לא משפיעים על השוק. שער החליפין המקומי מושפע בעיקר משער הדולר-אירו. הדולר זינק בימים האחרונים למעלה בהתאם לאי נוחות של השוק עם האירועים הביטחוניים במהלך קצר טווח. השוק הגיב לשמועות, איזור 3.88 עד 3.90 שקלים לדולר הוא אזור עם מוכרים רבים, מדובר ברמת התנגדות משמעותית. ההשפעה של האירו-דולר על שער החליפין הרבה יותר גדולה מהשפעת האירועים הביטחוניים. לאירועים עד היום, כואבים ככל שיהיו, עדיין אין השפעה כלכלית מהותית על השוק. דוגמה היסטורית לכך היא עסקת ישקר שהורידה את שער החליפין במקביל למלחמת לבנון השנייה שהיתה אמורה להעלות את שער הדולר".

ב-FXCM ישראל מעריכים הבוקר, כי "במידה ונראה הרעה בסנטימנט בשוק ההון, הדולר עשוי לצאת נשכר הודות לביקושים למטבעות הבטוחים יותר. רמה של 3.87-3.88 שקלים לדולר מהווה אזור התנגדות משמעותי ולא ברור אם הצמד יצליח לפרוץ אותו. להערכתנו, הדולר יתקשה בתקופה הקרובה לבסס ראלי משמעותי, וזאת לאור הירידה בציפיות הריבית, כאשר ההערכה כעת היא כי לאור נתוני התעסוקה והאינפלציה הירודים הבנק הפדרלי ידחה את העלאת הריבית לכל המוקדם לדצמבר, וייתכן כי ימתין אף עד מארס 2016".