בז"ן תשלם 732 אלף שקל בגין זיהום נחל הקישון

עפ"י כתב האישום שהגיש המשרד להגנת הסביבה עולה כי בשני אירועים החברה לא נערכה לחורף והתרשלה בתחזוקת מיכלי אגירה; כתוצאה מכך הוזרמו שפכים לנחל הקישון ומשם לים

בתי הזיקוק / צילום:תמר מצפי
בתי הזיקוק / צילום:תמר מצפי

חברת בתי זיקוק לנפט (בזן) הפועלת בחיפה הורשעה היום (ד') בזיהום סביבתי חמור של נחל הקישון בעיר, ותשלם קנס של 732,500 שקל.

על-פי כתב האישום שהגיש המשרד להגנת הסביבה עולה כי בשני אירועים החברה לא נערכה לחורף והתרשלה בתחזוקת מיכלי אגירה. כתוצאה מכך הוזרמו שפכים לנחל הקישון ומשם לים.

מנכ"ל המשרד להגנת הסביבה, ישראל דנציגר, התייחס לנושא: "אין שום סיבה שפעילות תעשייה תסתיים בזיהום נחלים ובעלי חיים מתים. בפיקוח ואכיפה נמשיך ונוודא שהמזהם ישלם ולא יזרים שפכים לנחלים ולים על חשבון בריאות הציבור".

מבזן נמסר בתגובה כי "מדובר באירועים שהתרחשו לפני למעלה מ-4 שנים, בהם הוזרמו לקישון - בעקבות אירועי גשם חזק וממושך - תשטיפים שלא טופלו במלואם, וזאת מאחר שבהיקף הגשמים החריג והאמצעים שהיו קיימים בידי בזן, לא ניתן היה לאגור אותם.

"מאז האירועים המדוברים, הגדילה קבוצת בזן את שטח איגום מי הגשמים ונערכה עם אמצעים מתאימים נוספים וכמו כן החלה, בתיאום עם המשרד להגנת הסביבה, בהקמת מערכת להפרדת מי גשם וניקוז של אזורים מנהלתיים מאלה של אזור המתקנים, בעלות של עשרות מיליוני שקלים, במטרה להימנע מאירועים כאלה בעתיד".