קרב השליטה באלביט הדמיה: מחר ייבחר הדירקטוריון החדש

זאת לאחר שבית המשפט סילק בקשה של הדירקטור שלומי קלסי לצו מניעה זמני כנגד קיום האסיפה ■ בעלי המניות יצביעו מחר אם להקטין את מספר הדירקטורים הרגילים מ-7 כיום ל-5 או ל-4

רון הדסי יואב כפיר / צילום: איל יצהר
רון הדסי יואב כפיר / צילום: איל יצהר

המאבק על השליטה בחברת ההחזקות אלביט הדמיה יוצא לדרך. מחר תתכנס כמתוכנן האסיפה הכללית של החברה ובה יבחרו בעלי המניות את הדירקטורים הרגילים שייצגו אותם, לאחר שהיום סולקה בבית המשפט המחוזי מרכז-לוד בקשה שהגיש הדירקטור המכהן שלומי קלסי להוצאת צו מניעה זמני כנגד קיום האסיפה.

קלסי ביקש את הצו כחלק מבקשה לתביעה נגזרת שהגיש כנגד החברה והדירקטורים האחרים שלה, בטענה לאי סדרים ופגמים בהתנהלותה. בתום דיון ארוך שהתקיים בפני השופטת ד"ר איריס רבינוביץ' ברון, קיבלו הצדדים את הצעת השופטת כי עוד היום תפרסם אלביט הדמיה לבעלי המניות דיווח מפורט על התביעה וכן תעניק להם אפשרות להצביע או לשנות את הצבעתם עד מחר ב-07:00. מעבר לכך נקבע כי הבקשה לצו מניעה כנגד האסיפה מסולקת.

ועדה בחברה לבחינת הטענות

קלסי הגיש את התביעה באמצעות עו"ד זיו עירוני, בעוד שאת אלביט הדמיה ייצג עו"ד דוד פורר ממשרד גרוס ואת מרבית הדירקטורים ייצג עו"ד אהרון מיכאלי ממשרד גולדפרב זליגמן. במסגרת הדיון היום גם הסכימו הצדדים על הקמת ועדת בדיקה בראשות מבקר הפנים של החברה לבחינת הטענות של קלסי. הוועדה תיתן את המלצותיה בתוך 60 יום ובין חבריה יהיה גם עו"ד שוני אלבק, ששימש בעבר כיועץ המשפטי של רשות ני"ע.

בעלי המניות יצביעו מחר אם להקטין את מספר הדירקטורים הרגילים מ-7 כיום ל-5 או ל-4. בהתאם להחלטה זו, ייקבע מי יהיו הדירקטורים שיובילו את החברה בשנה הקרובה. ארבעה דירקטורים מכהנים ובהם היו"ר רון הדסי, המזוהים עם קרן יורק, ינסו לשמור על כיסאם. מולם יתמודד חמישה דירקטורים שהומלצו בידי קרן DK, ובהם הדירקטור המכהן רו"ח יואב כפיר.

גם שלומי קלסי ינסה להיבחר פעם נוספת, אולם לא ברור אם יזכה לתמיכת מי מבעלי המניות הגדולים - יורק (19.8%) ו-DK (14.3%). לאחר בחירת הדירקטוריון החדש, יתברר לאן נושבת הרוח ביחסי אלביט הדמיה עם החברה-הבת פלאזה סנטרס, שאלביט מחזיקה ב-44.9% ממנה וש-DK מחזיקה באופן ישיר ב-26.3% מניות נוספות.

לפי אתר Stocke.co.il, כלל הגופים המוסדיים בישראל מחזיקים יחד רק ב-7.8% מאלביט הדמיה, כך, שבמרבית מניות החברה מחזיקים למעשה בעלי מניות מקרב הציבור. אלו יוכלו להכריע מחר אם להמשיך לתת אמונם בדירקטוריון הקיים שנתמך ברובו בידי יורק, או להעניק את המפתחות לדירקטוריון חדש שמזוהה עם DK. עם זאת, החלטה של הציבור שלא להצביע, תצמצם דרמטית את שיעור ההצבעה ותגדיל את כוחם של בעלי המניות הגדולים.