ועדת הכספים אישרה הרחבת ערבויות המדינה ליצוא ב-800 מ' ד'

ההצעה שאושרה היום מהווה את השלבים השני והשלישי בתכנית תלת שנתית לסיוע ליצוא הישראלי ■ ב-2014 הורחב היקף הערבויות ליצוא בסך של 850 מיליון דולר

סחורה סחורות ספינה יבוא יצוא אניה / צלם: בלומברג
סחורה סחורות ספינה יבוא יצוא אניה / צלם: בלומברג

ועדת הכספים אישרה היום (ה') הרחבת ערבויות המדינה ליצוא בהיקף של 800 מיליון דולר, במסגרת תכנית שר האוצר לסיוע לצמיחה. המדינה מעמידה את הערבות באמצעות חברת אשרא הממשלתית וכן באמצעות חברות פרטיות המספקות ביטוח עסקאות יצוא.

ההצעה שאושרה היום מהווה את השלבים השני והשלישי בתכנית תלת שנתית לסיוע ליצוא הישראלי. ב-2014 הורחב היקף הערבויות ליצוא בסך של 850 מיליון דולר, מתוכם 500 מיליון דולר לחברת אשרא ו- 300 מיליון דולר במסלולים מול מבטחים פרטיים. 

הרחבת הערבות תאפשר לחברת אשרא לבטח עסקאות נוספות ולהמשיך להפעיל את הפרוטוקול הפיננסי עם ממשלת סין המאפשר את הגדלת מספר עסקאות היצוא לסין. ההרחבה מאפשרת גם להפעיל לראשונה ביטוח של ערבויות ביצוע אותן נדרשים היצואנים להפקיד כתנאי לביצוע עסקאות.

האוצר מוסר, כי הרחבות אלו יביאו את היקף ערבויות המדינה לסיכוני סחר חוץ לשיעור ביחס לתוצר הדומה לממוצע במדינות ה-OECD. לדברי החשבת הכללית מיכל עבאדי-בויאנג'ו, "כפי שפעלנו בעבר נמשיך לתמוך ולסייע לצמיחת המשק תוך יישום תכניות ארוכות טווח בנושא הייצוא".