דרגי הפיל את האירו ב-1.3% ביחס לשקל; הדולר היציג התחזק

שערו היציג של האירו נחלש מול השקל ב-1.3% ל-4.3056 שקלים ■ הדולר היציג התחזק ב-0.7% מול המטבע המקומי ל-3.881 שקלים ■ בסיכום שבועי הדולר היציג התחזק ב-1.7% מול השקל והאירו היציג נחלש 0.7% ■ דרגי: הבנק האירופי שוקל להגדיל את ההרחבה המוניטרית

אירו, דולר  מט"ח / צילום: רויטרס
אירו, דולר מט"ח / צילום: רויטרס

האירו נפל היום (ו') מול השקל בשוק המט"ח המקומי לאחר דברי נגיד הבנק האירופי מריו דרגי, שאמר אתמול כי הבנק המרכזי שוקל להגדיל את ההרחבה המוניטרית.  האירו נסחר היום בהתחזקות קלה מול הדולר ב-1.1126 דולר לאירו, לאחר שאתמול אחרי הודעת דרגי נפל מול הדולר במעל 1%. 

שערו היציג של האירו נחלש מול השקל ב-1.3% ל-4.3056 שקלים. הדולר היציג התחזק ב-0.7% מול המטבע המקומי ל-3.881 שקלים. בסיכום שבועי הדולר היציג התחזק ב-1.7% מול השקל והאירו היציג נחלש 0.7%.

נגיד ה-ECB מריו דרגי אמר אתמול כי הבנק "יבחן מחדש" את תוכנית ההקלה הכמותית בפגישתו בחודש דצמבר. זאת, על רקע ההערכות בשווקים בתקופה האחרונה לפיהן דרגי ירחיב את היקפי רכישות האג"ח. "אנחנו מוכנים לפעול עם נידרש לכך", אמר דרגי. "אנו פתוחים לבחון תפריט שלם של כלים מוניטריים". הסיבה לבחינה מחדש של התוכנית היא הנתונים הכלכליים המעידים על כך שאירופה מתקשה לצאת מהמשבר ובתוך כך איום האינפלציה אינו קיים למעשה. נכון להיום, הבנק המרכזי רוכש אג"ח ב-60 מיליארד אירו בחודש והתוכנית אמורה להימשך עד ספטמבר 2016.

בבנק אגוד סבורים כי בטווח הקצר צפוי הדולר להיסחר בתנודתיות וזאת בהתאם להתפתחות האירועים הביטחוניים בישראל. במידה ותהיה פגיעה משמעותית בצמיחת המשק כתוצאה מהתמשכות המצב הנוכחי הדולר ימשיך להתחזק. נקודת תמיכה קרובה הינה 3.78 שקלים לדולר, ונקודת התנגדות קרובה עומדת על 3.9316 שקלים לדולר. נקודות תמיכה קרובה לאירו הינה 1.11 דולרים לאירו  ונקודת התנגדות עומדת על 1.162 דולרים לאירו".