שווה צפייה: כך נראה אקשן במיטבו במשטרת אבו דאבי

מכוניות ספורט במאות אלפי דולרים שדוהרות במהירות גבוהה בעיר הבירה של אחת המדינות העשירות בעולם ■ צפו בסרטון המרדף המשטרתי שהפך ללהיט ויראלי השבוע ברשת

סרטון תדמית משטרת אבו דאבי פרארי 458, רכבי על / צילום: וידאו
סרטון תדמית משטרת אבו דאבי פרארי 458, רכבי על / צילום: וידאו

אבו דאבי, עיר הבירה של איחוד האמירויות, נחשבת לאחת העירים היפות במדינות המפרץ. היא מאכלסת את אחד המלונות המפוארים בעולם בשם ארמון אמיראטס, את המסגר שייח' זאיד היקר ביותר בעולם ועוד מונומנטים מרשימים שמאדירים את העושר הבלתי נתפס בעיר המאכלסת 1.4 מיליון תושבים. לאחרונה הפיקה משטרת אבו דאבי אולי כקונטרה למשטרת דובאי העשירה סרטון בסטנדרט הוליוודי וכנראה גם בתקציב שנתי של כמה תחנות משטרה בישראל.

הסרטון שכולו האדרה עצמית בא להציג כביכול את היכולות הטכנולוגיות והיעילות של המשטרה המקומית. בין לבין אפשר לראות את נופיה המדהימים של הנסיכות, שלא לדבר על תשתיות בסטנדרט הגבוהה ביותר. בחלקו הראשון של הסרטון מאתרת המשטרה ע"י מצלמות ומערכות מכ"ם מכונית על מדגם מקלראן MP4 12 C שמזגזגת בכבישיה הציבוריים והריקים משהו של אבו דאבי, לא מפחות ממסוק וחמש ניידות מנסות לאתר את המבוקש בעזרת טכנולוגיית זיהוי פנים ושלל טכלוגייות ומערכת שספק אם קיימות.

בסופה של סריקה קפדנית נמצאת המכונית הסוררת אך העלילה מסתבכת כאשר מבוקש אחד בפרארי 458 מתגלה ע"י ניידת סיור וכאן העלילה מסתבכת. מסוקים וכמה עשרות ניידות לא מצליחות לתפוס את הפושע הנמלט עד ששולפת משטרת אבו דאבי את האס שלה.

הניסאן GTR המשטרתית מגיחה מאחור ולוקחת פיקוד, היא נצמדת באסרטיביות לפרארי, לא נוגעת חלילה, בכל זאת ולמרות ההפקה המושקעת מדובר במכונית בעלות של מאות אלפי דולרים. ואז במארב מתוכנן היטב ובעזרת כוחות משולבים נתפס הפושע וצפירת ההרגעה יכולה לשלוח את הניסאן בחזרה לשטיפה קפדנית ולמחסן ואת השוטרים המקומיים, בחזרה לבית הקפה.