החל מ-2018: לפחות ארבעה משחקי NFL מדי שנה בלונדון

נמשך סיפור האהבה של הפוטבול האמריקאי עם בירת הממלכה: הליגה האריכה את הסכם השימוש באצטדיון וומבלי לשני משחקים לפחות מדי שנה מהעונה הסדירה שלה, עד ל-2020; מ-2018 יתקיימו גם שני משחקים בשנה באצטדיון החדש של טוטנהאם

אצטדיון וומבלי בלונדון לפני משחק NFL / צלם: רויטרס
אצטדיון וומבלי בלונדון לפני משחק NFL / צלם: רויטרס

מאמצי ההתרחבות הגלובליים של ה-NFL נמשכים, בדגש על שיתוף הפעולה המוצלח עם הכדורגל האנגלי: בסוף השבוע נודע כי ליגת הפוטבול האמריקאית האריכה בחמש שנים את החוזה שלה מול ההתאחדות האנגלית לקיומם של שני משחקים לפחות מכל עונה רגילה באצטדיון וומבלי בלונדון, עד ל-2020. ל-NFL קיימת אופציה בחוזה להאריך אותו שוב, בחמש שנים נוספות, עד ל-2025. 

קבוצה שתיקח חלק באחד מצמד המשחקים מדי שנה באופן קבוע היא ג'קסונוויל ג'אגוארס, שבעליה הוא סאיד חאן - המחזיק במקביל גם בפולהאם, המועדון מליגת המשנה האנגלית. משחק של הג'גוארס אף מתקיים היום (א') בוומבלי במסגרת "הסידרה הבינלאומית" של ה-NFL, מול באפלו בילס.

"הסידרה הבינלאומית" של ה-NFL החלה ב-2007 עם משחקי ליגה מהעונה הסדירה בוומבלי, שכולם נחלו הצלחה מסחררת ביציעים, עם כ-80 אלף צופים בכל פעם.

יש לציין כי וומבלי, הבית של נבחרת אנגליה בכדורגל אשר מארח גם את שלבי ההכרעה של הליגות הנמוכות והגביעים השונים באנגליה - אינו יהיה האצטדיון הלונדוני היחיד שיארח משחקי NFL בשנים הקרובות: לפני מספר חודשים חתמה הליגה על הסכם עם מועדון הפרמיירליג טוטנהאם לפיו בין השנים 2018, אז אמור להיפתח האצטדיון החדש של הקבוצה, ועד ל-2027 - ייערכו בו מדי שנה שני משחקי פוטבול. המשמעות: בלונדון יתקיימו החל מ-2018 מינימום ארבעה משחקי NFL בכל שנה.

על-פי הסקרים האחרונים שנעשו בממלכה, למעלה מ-40 אלף בריטים מעל גיל 16 משחקים פוטבול באופן קבוע, עלייה של 15% לעומת 2007. בטווח היותר ארוך, ב-NFL עדיין משתעשעים ברעיון להקים קבוצת קבע בלונדון שתצטרף לליגה - אך קשיים לוגיסטיים בינתיים מונעים את יישומה של היוזמה.